خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از تب کریمه کنگو/ رعایت نکردن نکات بهداشتی مبتلایان در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۹۹۳

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: 19 نفری که در شهرستان زاهدان به تب کریمه کنگو مبتلا شدند، کارگرانی بودند که نسبت به رعایت اصول بهداشتی بی‌توجهی کردند.

مهدی حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بیماری تب کریمه کنگو به نوعی یک بیماری شغلی است و بیشتر از طریق شغل افرادی که با دام سر و کار دارند، منتقل می‌شود.

حسینی در مورد اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با این بیماری افزود: اواخر سال گذشته کارگران کشتارگاه‌ها در کلاس‌های آموزشی، آگاهی‌های لازم نسبت به استفاده از دستکش، ماسک،پیش‌بند و عینک مخصوص در هنگام ذبح دام و جابجایی لاشه و خورد و بسته‌بندی گوشت را فراگرفتند و توصیه‌های لازم به آنها ارائه شد.

وی در مورد آمار مبتلایان تب کنگو در این استان عنوان کرد: در این استان 19 نفری که مبتلا به این بیماری شدند بیشتر کارگرانی بودند که نکات بهداشتی را رعایت نکردند که بیشتر کارگران کشتارگاه‌ها و قصابان بوده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان‌تصریح کرد: این بیماری از روی ظاهر دام قابل تشخیص نیست و به همین دلیل توصیه می‌کنم به هیچ عنوان خارج از کشتارگاه‌ها دام نگهداری یا ذبح نشود و الزاما شهروندان گوشت را از مراکز معتبر و دارای مجوز خریداری کنند.

حسینی گفت: در این استان از سال 1393 تمامی کشتارگاه ها در سطح استان صنعتی و مجهز به سیستم پیش سرد است که بعد از کشتار لاشه دام در درجه 2 تا 4 درجه به مدت 24 ساعت نگهداری می‌شوند.

وی در پایان اظهار داشت: اداره کل دامپزشکی این استان بر تمامی مراکز کشتارگاه ها نظارت کامل دارد و بازرسان مربوطه مدام در حال بازرسی این مراکز هستند و تنها یک مورد تخلف 3 هفته پیش در این استان شناسایی شد که توسط ماموران پلمپ و بعد از گرفتن تعهدات لازم از سوی کارفرمای این مرکز مجددا مجوز فعالیت پیدا کرد .

بیماری تب خونریزی دهنده کنگو هر ساله در ایران به خصوص با فرارسیدن فصل تابستان و گرمای هوا شایع می شود. تب کریمه کنگو بیماری مشترک دام و انسان است که به علت ارتباط با دام آلوده به انسان منتقل می‌شود و این بیماری در فصل گرما شیوع بیشتری می یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز