خبرگزاری کار ایران

برخی از منتخبان شورای شهر اصفهان خواستار شدند:

ایجاد مثلث طلایی گردشگری در 3 استان کشور / دسترسی آسان کارآفرینان به بازار

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۳۵۶

جمعی از منتخبان شورای‌شهر پنجم اصفهان و اعضای کمیسیون اتاق بازرگانی این شهر در جلسه‌کمیسیون آموزش،پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی این استان توجه به جوانگرایی، راه اندازی دبیرخانه گردشگری در 3استان را از اولویت‌های مهم شهر دانستند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا،سید عبدالوهاب سهل‌آبادی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با توجه به اینکه رسالت شورای شهر دفاع همه‌جانبه از هویت شهر است گفت: ایجاد مثلث طلایی گردشگری ایران بین سه استان اصفهان،شیراز و یزد و راه اندازی دبیرخانه آن‌در اتاق بازرگانی می‌تواند نقش مؤثری  در توسعه صنعت گردشگری کشور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در شورای شهر جدید  توجه به جوان‌گرایی در بدنه شهرداری شد باید بیشتر شود گفت: تجربه ما دراتاق بازرگانی نشان داد که با ایجاد معاونت جوانان و بانوان و عضویت 30 درصدی  جوانان در کمیسیون‌ها توانستیم  به موفقیت هایی مناسبی  در این زمینه دست پیدا کنیم که امیدوارم شورای شهر جدید نیز به این موضوع اهمیت دهند.  

سهل‌آبادی وجود همدلی بین اعضای شورای شهر و تعامل با سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی را عامل موفقیت شورای پنجم دانست و گفت: اتاق بازرگانی‌اصفهان‌آماده همکاری نزدیک با منتخبان شورای  شهر است زیرا اعتقاد دارد که بخش‌های دولتی ،عمومی  و خصوصی اصفهان با همکاری یکدیگر می‌توانند معضلات و چالش‌ها را برطرف کنند.

توسعه پایدارشهر حلقه گمشده دراصفهان

مصطفی رناسی نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز با اشاره به توجه شورای پنجم شهر به کارآفرینی  جوانان  گفت: رسیدن به توسعه پایدار،حلقه گمشده شهراصفهان است که منتخبان جدید مردم در شورای شهر حتما باید به این موضوع توجه کنند زیرا شورای شهر ‌و شهرداری تنها مسئول نظافت و پاکیزگی شهر نیست بلکه توجه به فضای اقتصادی،فرهنگی ،اجتماعی و محیط‌‌زیست نیز  جزو وظایف مسئولان شهر است.

دسترسی آسان کارآفرینان به بازار

کوروش خسروی نایب رئیس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان هم  یکی از رویکردهای مهم شورای شهر پنجم  را بهبود اکوسیستم کارآفرینی در شهر اصفهان دانست و گفت : اتاق بازرگانی از سال 93 با رویکرد توجه به فضای کارآفرینی شهر ازجمله برگزاری دوره‌های بازرگانان کوچک، در مسیر موفقیت،باشگاه مشاوران و کارگاه‌های آموزشی یک‌روزه توانست نقش مهمی در تقویت فضای اقتصادی اصفهان ایفا کند.

این منتخب جدید شورای شهر اصفهان در ادامه از آمادگی شورای شهر پنجم برای همکاری نزدیک با اتاق بازرگانی اصفهان در راستای توسعه اکوسیستم کارآفرینی خبر داد و گفت:دسترسی آسان کارآفرینان  به بازار یکی از مهم‌ترین  اقدامات شهرداری اصفهان در دوره جدید است.

وی از برگزاری چند رویداد بین‌المللی کارآفرینی در اصفهان خبر داد و گفت:ایجاد منابع خطرپذیر برای کارآفرینان از فعالیت‌های شهرداری برای رونق فضای اقتصادی شهر است. 

اتاق بازرگانی اتاق فکر شهر

کوروش محمدی منتخب دیگر شورای شهر اصفهان هم  از فعالیت‌های اتاق بازرگانی اصفهان در حوزه آموزش و پژوهش گفت. وی اتاق بازرگانی را  اتاق فکر شهر خواند که می تواند پیشنهادهای اثرگذاری در حوزه مدیریت شهری ارایه کند.

وی پیش‌نیاز توسعه پایدار اصفهان را ایجاد باور توسعه در خانواده‌ها دانست و گفت: برای داشتن شهری توسعه‌ یافته بایستی باور توسعه در تمامی خانواده‌ها نهادینه شود.  

محمدی با اشاره به حجیم بودن شهرداری اصفهان گفت:یک مجموعه‌  چند هزارنفری باعث شده که شهرداری نتواند در بخش کارآفرینی اقدامات چندانی انجام دهد اگر چه هنوز تعداد دقیقی از شاغلان شهرداری در دست نیست .

مهارت جایگزین آموزش تئوری شود

فریده روشن دیگر منتخب شورای شهر اصفهان هم با توجه به اینکه رویکرد آموزش درکشور باید     از تئوری به سمت مهارت پیش برود گفت:علت اینکه بسیاری از آموزش‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها برای افراد اثربخشی چندانی ندارد این است که فرایند مهارت‌آموزی طی نمی‌شود .

عضو کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: رویکرد مهارت‌آموزی از دوران کودکی در جامعه بایستی شکل بگیرد تا شاهد  اثربخش این آموزش در زندگی فرد و جامعه باشیم.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز