خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا مطرح کرد:

سبک صحیح زندگی ایرانی- اسلامی باید ترویج داده شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۵۶۶

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: از تریبون‌ها و جایگاه مقدسی که در اختیار علما و روحانیون است باید شاهد ترویج صحیح سبک زندگی ایرانی اسلامی باشیم.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در همایش طلایه داران ماه مبارک رمضان که با حضور علما و اعضای شورای تامین شهرستان مرزی بندر آستارا در دفتر امام جمعه برگزار شد، ضمن تشکر از تلاش علما و روحانیون در ایجاد بسترهای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای 29 اردیبهشت ماه گفت: باید از همه آنانی که با هر سلیقه ای تلاش کردند تا شاهد تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در مشارکت حداکثری باشیم قدردان باشیم و بدانیم که این مشارکت سهم بسزایی در انسجام ملی خواهد داشت.

وی اظهار امیدواری کرد: از جایگاه مقدسی که در اختیار علما و روحانیون است، شاهد ترویج صحیح سبک زندگی ایرانی اسلامی با بهره‌گیری از آموزه‌ها و سیره عملی رسول گرامی اسلام باشیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه هرکدام از علما خود صاحب سبک، دانش و نگرش هستند و می‌دانند و می‌توانند از تریبونی که در اختیارشان است چگونه استفاده کنند اما ما نیز به عنوان مدیران اجرایی شهرستان دغدغه هایی داریم که اگر مجموعه همکاری ها با دستگاه حاکمیتی نباشد نمی توانیم از چالش‌ها خارج شویم.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: برخی انتظار دارند در حوزه اجتماعی به خصوص در مباحث برخورد با ناهنجاری ها  نیروی انتظامی کار سلبی انجام دهد، در حالی که نیروی انتظامی هم در حوزه پیشگیری و هم در حوزه برخورد اقدامات خوبی انجام داده است  اما اصلاح برخی رفتارهای اجتماعی هنجار گریز نیازمند آموزش و مهارت آموزی به جامعه است و این مجموعه عملکردها در کنار هم است که می تواند چالش های اجتماعی را برطرف کند.

وی تاکید کرد: هر کدام از ما تکالیفی داریم و با ابزارهایی که در اختیار است باید فعالیت های ایجابی و سلبی را انجام دهیم، اما امروز نیازمند این هستیم که سبک صحیح زندگی اجتماعی را با توجه به آموزه‌های دینی و اسلامی ترویج دهیم.

وی ادامه داد: هرکدام از روحانیون پای تریبون های خود جامعه هدفی دارند که این جامعه هدف باید بر اساس آموزه هایی که علما منتقل می کنند اقناع شوند، اگر این جامعه هدف خوب اقناع شود خروجی آن را  در خیابان ها خواهیم دید و اصلاح مورد نظر انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های حاکمیتی وظایف خود را انجام می دهند، گفت: ما نیازمند بازتولید سرمایه های اجتماعی هستیم و این سرمایه ها می تواند موجب اصلاح  بسیاری از رفتارهای اجتماعی که در جامعه دچار چالش است شود اما به شرطی که بتوانیم با ایجاد همگرایی وبا در نظر گرفتن وظایف آموزش اجتماعی با همکاری همه ارکان موثر و تبیین درست آموزه ها عمل کنیم. 

رنجکش در پایان با مقدس خواندن تریبون هایی که در دست علماست، اظهار امیدواری کرد: حوزه های علمیه،  تبلیغات اسلامی و ائمه جماعات که مسئولیت این حوزه ها را دارند درکنار سایر دستگاه های حاکمیتی و دولتی که مسئولیت حفاظت و حراست از امنیت اجتماعی و اخلاقی جامعه را دارند باید با همکاری همدیگر و با ارائه راهکار های صحیح و عملی دست به اصلاح ناهنجاری ها بزنند و دغدغه های مردم را دراین زمینه پاسخگو باشند.

سبک صحیح زندگی ایرانی- اسلامی باید ترویج داده شود

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز