خبرگزاری کار ایران

نامه انتقادی انجمن فرهنگی روابط عمومی به استاندار اصفهان

دیوار بی‌اعتمادی انجمن و استانداری هر روز بلندتر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۷۹۷

انجمن فرهنگی روابط عمومی استان اصفهان با ارسال نامه ای خطاب به استاندار اصفهان، از انفعال استانداری اصفهان در عدم همکاری روابط عمومی استانداری با این انجمن با سابقه و به جای آن، حمایت و مشارکت با انجمنی فاقد اعتبار لازم، انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، متن این نامه که در اختیار خبرنگار ایلنا قرار گرفته به این شرح است:

به نام خدا

جناب آقای زرگرپور

استاندار محترم اصفهان

با سلام و احترام

از آن جا که طبق اخبار صحیح واصله، متأسفانه روابط عمومی آن استانداری در ادامه انفعال چندین ساله پس از انتصاب و توفیق در به خاک انزوا نشاندن چرخه ارتباطات و اطلاع رسانی استانداری و به تبع آن مدیریت کلان دولت و استاندار محترم در استان اصفهان، اکنون پا را فراتر نهاده و با خرج کردن از اعتبار استانداری و بی اعتنایی به مدیران و متخصصان اصیل روابط عمومی در استان اصفهان، دست در دست تاجرانی که با طعمه‌های به ظاهر فرهنگی و استفاده از نام روابط عمومی، صیاد بهره برداری های اقتصادی خود هستند، نهاده است، ذکر نکاتی چند را بر خود فرض دانسته و از باب تذکر به مؤمنین به عرض جنابعالی می رسانیم:

١- یکی از برکات پرشمار انتخابات اخیر ریاست جمهوری، آن بود که به اعتراف همگان، ضعف ارتباطات، اطلاع رسانی و روابط عمومی در دولت، بیش از پیش مشهود و علنی گردید. به رغم آن که سالهاست متخصصان و مجامع معتبر این حوزه از جمله انجمن فرهنگی روابط عمومی استان اصفهان، در این خصوص بارها هشدارهای لازم را داده بودند، اما در فرآیند چند ماهه انتخابات اخیر مشخص گردید که بسیاری از فعالیت ها، عملکردها و اطلاعات موفقیت های دولت که می توانسته طی سالیان اخیر در اختیار مردم و جامعه قرار گیرد، به یکباره در این ایام و از زبان ریاست محترم جمهور و معاون ایشان و سایر وزرا بعضا برای اولین بار مطرح و موجب شگفتی می گردید که مگر چنین کارهایی هم صورت پذیرفته است!؟ این نکته ای است که متأسفانه یکی از ضعف های اساسی دولت و سلسله مراتب آن بوده و در استان اصفهان هم نمونه بارز آن را به عینه مشاهده می کنیم.

٢- منشاء اصلی چنین وضعیتی در استان اصفهان ، عدم درک حساسیت موضوع و به دنبال آن عدم اخذ مشاوره از جامعه روابط عمومی و انتصاب فردی به مدیریت روابط عمومی استانداری است که کمترین تجربه و اطلاعات  در این زمینه را داشته و کمترین شناخت و مقبولیت از ایشان در بین اصحاب روابط عمومی و ارتباطات وجود دارد.

٣- انجمن فرهنگی روابط عمومی استان اصفهان قریب به بیست و دو سال است به صورت کاملا غیر انتفاعی سعی در تشکل مدیران روابط عمومی استان و ارتقاء سطح آن داشته و حتی در سطح کشور پیشگام بوده است. این انجمن علیرغم انتقادات جدی به عملکرد روابط عمومی استانداری طی سالهای اخیر، تمام تلاش خود را به کار بسته تا توان خود را در اختیار مدیریت روابط عمومی استانداری قرار داده و هر آن چه که می تواند از پتانسیل اعضای خود برای پیشبرد اهداف در این خصوص استفاده نماید. چرا که اعتقاد داشته ایم بر محور روابط عمومی استانداری است که حوزه اطلاع رسانی و چرخه ارتباطات در استان، شکل واقعی و سرعت مطلوب را به خود خواهد گرفت.

٤- متأسفانه مدیر محترم روابط عمومی استانداری هرگام که این انجمن به پیش نهاده است را با چند قدم به عقب پاسخ داده و به دلایلی که بر ما نیز مکشوف نیست دیوار بلندی از بی اعتمادی بین روبط عمومی استانداری و این انجمن و به دنبال آن بدنه مدیران روابط عمومی استان ایجاد کرده است. ایشان نه تنها نمی‌توانند یا نمی‌خواهند راهگشای ارتباط فیمابین با جنابعالی باشند، بلکه از جریان مکاتبات نیز جلوگیری به عمل آورده و حتی برای حضور جنابعالی در مجامع روابط عمومی و جشنواره ای که از افتخارات روابط عمومی استان و کشور است و از عضویت افتخاری جنابعالی در این انجمن و حتی امضای لوحهای تقدیر مدیران برجسته و سرآمد روابط عمومی هیچگونه همکاری ننموده است. از باب یادآوری به عرض عالی می رساند تمامی استانداران قبل از جنابعالی در طی بیش از دو دهه فعالیت این انجمن نه تنها مشوقین ما در این خصوص بودند بلکه با افتخار در کنار مدیران روابط عمومی قرار می گرفتند که می توانید سوابق آن را از همکارانتان - اگر امکان عبور از آن دیوار کذایی را داشته باشند - جستجو نمایید.

٥- با توجه به نشستی که هیئت مدیره این انجمن با جنابعالی برگزار و دستوراتی برای تحقیق و پژوهش دادید، نتایج آن تحقیقات آماده شد و به ایشان نیز اعلام شد که قابل ارایه می باشد.منتهی مانند سایر موارد برای ارایه آن نتایج به جنابعالی نیز هیچگونه همکاری نشد.

6- طبعا باید بی اطلاع باشید که هنوز یک هفته از برگزاری با شکوه دوازدهمین جشنواره روابط عمومی استان اصفهان نگذشته، خبر می رسد که مدیر محترم روابط عمومی استانداری که در این جشنواره حضور نیافته و از حضور جنابعالی نیز جلوگیری و به انحاء بی اعتنایی را به آن نموده است، دست در دست یک شرکت خصوصی که منافع اقتصادی امروز آن ایجاب می نماید، در کار برگزاری گردهمایی و جشنواره برای روابط عمومی های استان باشد، نامه حمایت و جلب مشارکت مرقوم فرموده اند! (متأسفانه این حمایت از یک موسسه پیمانکار توسط مدیر محترم روابط عمومی استانداری شائبه های بسیار نامناسبی را در اذهان  کارگزاران روابط عمومی متبادر ساخته است)

در پایان مشفقانه و از سر احساس مسؤولیت در این ارتباط بار دیگر نظر حضرتعالی را به مداقه و تأمل در اهمیت موضوع روابط عمومی، ارتباطات و اطلاع رسانی جاب نموده و امیدواریم با تصمیمات مؤثر جنابعالی، چرخه معیوبی که روابط عمومی استانداری را به انفعال و انزوا کشانده و چنین تصویری را نیز از استانداری محترم در اذهان جامعه نقش نموده، برای یکبار هم که شده در ایام تصدی جنابعالی شکسته شده و بر مدار علمی و تخصصی خود قرار گیرد.

این انجمن بار دیگر آمادگی خود برای هر گونه همراهی در این ارتباط را اعلام می کند.

 

انجمن فرهنگی روابط عمومی استان اصفهان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز