خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان خبر داد:

کاهش 5/11 درصدی آمار تلفات جاده ای گیلان در دو ماهه اول سال

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۹۸۱

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری گیلان گفت: خوشبختانه در دو ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، امار تلفات جاده ای 5/11 درصد کاهش یافته است.

 به گزارش ایلنا از رشت، حجت شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان به فوریت کاهش تلفات جاده‌ای به جهت بالا رفتن ترافیک بین شهری در تعطیلات دو روزه ایام سوگواری حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: نمی‌توانیم ماه رمضان را عامل بازدارنده سفرهای بین شهری بدانیم، لذا بالا بردن ایمنی راه ها در تعطیلات پیش رو از الویت و اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شعبانپور افزود: خوشبختانه در دو ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، آمار تلفات جاده ای 5/11 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه آمار تلفات جاده ای در استان گیلان در سال 85 ، 1296 نفر بود که در سال 95 به عدد 626 نفر تقلیل یافت، خاطرنشان کرد : با وجود اینکه در سنوات گذشته موفق به کاهش درصد تلفات جاده ای شده ایم اما با توجه به فاصله قابل توجه آمار تلفات ایران با استاندارد جهانی، می‌توان گفت که به هسته سخت کاهش تلفات جاده ای رسیده ایم و باید تلاش خود را برای رسیدن به استاندارد جهانی به کار بگیریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در همین خصوص گفت : دیگر سنتی کار کردن جواب نمی دهد. باید بصورت علمی و اکادمیک به کاهش روند تلفات جاده ای بپردازیم.

شعبانپور در پایان افزود: متاسفانه بیشترین درصد تلفات جاده‌ای مربوط به عابرین پیاده و راکبین موتور سیکلت‌ها است که می‌توان با رعایت اصول ایمنی، استفاده از کلاه ایمنی و بهره‌گیری از آموزشهای لازم سهم خود را در کاهش تلفات ایفا کرد.

 علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان  نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در کاهش تصادفات، گفت: علیرغم اقدامات خوبی که در بخش کاهش تصادفات صورت گرفته، متاسفانه ما همچنان شاهد حوادثی می‌شویم که اکثرا در محدوده 30 کیلومتری از شهرها اتفاق می افتد که عامل اصلی آن  خستگی و خواب آلودگی رانندگان است. 

وی هدف تشکیل جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها را بررسی راهکارهای کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای عنوان کرد و گفت: امیدواریم با پیگیری مصوبات این جلسات بتوانیم زمینه‌ای فراهم کنیم تا هرگز شاهد حوادث تلخ و ناگوار در سطح جاده‌های استان نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز