خبرگزاری کار ایران

با ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی اقتصاد رونق گرفت

ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی با پایان پروژه‌های صنعتی در زنجان

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۲۵۰

استاندار زنجان ، گفت: زنجان رتبه چهارم حجم سرمایه گذاری صنعتی به بهره برداری رسیده را در کشور دارا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اسد الله درویش امیری، استاندار زنجان شامگاه دیروز پنج شنبه (11خرداد) در حاشیه سفر یک روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت با استان زنجان ، با بیان اینکه در کشور و استان زنجان قدم‌های موثری در زمینه ایجاد اشتغال برداشته شده و برای بخش خصوصی در برنامه ششم توسعه جایگاه ویژه‌ای تدارک دیده شده‌است ، یادآورشد: با حمایت تمامی مدیران در استان و کشور از سرمایه ‌گذاران بخش خصوصی، شاهد درخشش چند برابری این حوزه و رونق اقتصاد و اشتغال خواهیم بود.

مقام عالی استان اضافه کرد: در سال ۹۵ بیش از ۲۸ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان زنجان تشکیل و مشکلات بیش از ۶۵۰ واحد تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی بررسی و رفع شده است.

استاندار زنجان، با اشاره به اینکه  رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی نظیر عدم توان پرداخت معوقات بانکی و مسائل آنها با تامین اجتماعی جزو دستاوردهای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان زنجان است، ادامه داد: در کارگروه رونق اقتصادی استان زنجان ضمن صیانت از ۸ هزار شغل متزلزل، بیش از ۶ هزار شغل جدید نیز ایجاد شده است.

درویش امیری، گفت:میزان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی استان زنجان تا پایان سال ۹۲ حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم تا پایان سال ۹۵ به بیش از ۵۳۰۰ میلیارد تومان رسید.

درویش امیری ، با اشاره به اینکه 32درصد میزان اشتغال استان در حوزه صنعت و معدن تحقق یافته و با تکمیل ۶ طرح بزرگ صنعتی تا پایان شهریورماه، بیش از 3 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی از طریق بخش خصوصی به این بخش افزوده خواهد شد، خاطر نشان کرد :45هزار شغل در واحد های صنعتی استان وجود دارد که  با پایان  پروژه‌های در دست اقدام، ۲ هزار فرصت شغلی جدید در زنجان به وجود خواهد آمد.

استاندار زنجان با بیان اینکه با پایان این  پروژه ها  گام های موثری در توسعه اشتغال استان برداشته می شود ، گفت: میزان مبادلات صادراتی از گمرکات استان در سال گذشته بیش از ۳۵۰ میلیون دلار بوده است.

استاندار زنجان تصریح کرد: حجم سرمایه گذاری خارجی ثبت شده در استان زنجان تا پایان سال گذشته ۶۰۰ میلیون دلار گزارش شده است.

وی افزود: دولت تدبیر و امید و وزیر صنعت، معدن و تجارت، مجموعه صنایع کشور را در سال ۹۲ با وضعیتی نامناسب، غبارگرفته، بیمارگونه و درحال تعطیلی تحویل گرفت.

مقام عالی دوالت دراستان ادامه داد: دولت تدبیر و امید با دو اقدام مهم که یکی تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و دیگری اجرای طرح رونق تولید در کشور بود توانست با حمایت از واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی، صنعت نوینی در جمهوری اسلامی پایه گذاری نماید.

استاندار زنجان ، گفت: با رفع مشکلات نبود نقدینگی و انباشتگی تولیدات صنعتی در کشور، بخش صنعت، معدن و تجارت با تدبیر و امید رونق یافت و حمایت های موثری از فعالین این حوزه انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز