خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان خبر داد:

برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاری برجسته مصری در کردستان

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۲۳۱

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاری برجسته مصری استان احمد احمد السید در مسجد جامع سنندج خبر داد.

به گزارش‌ایلنا، حجت‌الاسلام مصطفی‌نوروزی با بیان این مطلب افزود: در راستای برگزاری طرح ضیافت الهی روز ۲۷ خرداد مصادف با ۲۲ ماه رمضان مسجدجامع سنندج میزبان قاری برجسته مصری استاد احد احمد السید است.

وی با اشاره به اینکه این محفل‌بزرگ قرآنی راس ساعت ۱۸عصر در صحن‌جدید مسجد جامع دارالاحسان سنندج برگزار می‌شود، افزود: در این محفل همچنین قاریان، حافظان و گروه‌های همخوانی برتر قرآن کریم استان نیز اجرای برنامه خواهند داشت.

حجت‌الاسلام نوروزی اعلام کرد: هدف از برگزاری این محفل انس با قرآن توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و تعمیق باورهای دینی به جهت مصونیت مردم شریف استان از هجمه‌های فرهنگی و ایجاد انگیزه بین جوانان، ترویج هنر فاخر تلاوت قرآن کریم و بهره‌گیری هرچه بهتر از معنویات قرآن کریم در ماه قرآن خواهد شد.

وی با اشاره به سایر برنامه های ضیافت الهی بیان کرد:در قالب این طرح، آیین جزء‌ خوانی و ترتیل‌ خوانی قرآن نیز در مساجد و امامزادگان شاخص از نخستین روز ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان‌کردستان ارتقا سطح معرفتی،معارفی و همچنین ایجاد فضای‌معنوی و انس با قرآن در امامزادگان را از جمله اهداف برگزاری این طرح عنوان کرد و افزود: بیش از ۲۰ روحانی و مبلغ از حوزه‌های علمیه قم و بومی در مدت برگزاری این طرح در امامزادگان حضور می یابند.

وی ادامه داد: در این طرح، روحانیون در ۲ بخش سخنرانی، پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت و بیان احکام و همچنین حضور در خیمه‌های معرفت فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام نوروزی بیان کرد: امسال همچنین همانند سال‌های گذشته، خیمه‌های معرفت شامل موضوعات مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، تربیت کودکان و همچنین غرفه کودک و نوجوان و تبلیغ چندرسانه‌ای در امامزادگان شاخص برپا می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین برگزاری محافل و سخنرانی‌ها، جشن‌های رمضان به صورت شاد و جذاب از دیگر برنامه‌های ایام ماه مبارک رمضان است تا برنشاط معنوی و قرآنی روزه‌داران افزوده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز