خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استان خبرداد:

جانمایی جدید برای 2 روستای زلزله‌زده در خراسان‌شمالی

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۴۳۳

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: جابه‌جایی دو روستای پسرکانلو و قره چای در دستور کار مدیریت بحران استان قرار دارد.

به گزارش ایلنا، حسین عظیمی علت این جابه جایی را خسارت های وارد شده از زلزله و قرار داشتن در معرض بحران های طبیعی اعلام  کرد.

 وی افزود: در بازدیدهای انجام شده از این روستاها، نظر کارشناسان بر این است که شرایط خاک آنها به گونه‌ای است که مستعد رانش و خطرآفرین هستند.

عظیمی گفت: روستای پسرکانلو به شدت با مشکل رانش زمین روبه‌روست و این حادثه طبیعی اوایل بهار امسال خسارت های زیادی به چند واحد مسکونی در این روستا وارد کرد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: روستای قره چای نیز به شدت با مشکل رانش‌زمین روبه‌رو است.

وی گفت: جانمایی محل برای جابه‌جایی روستای پسرکانلو و قره چای انجام شده و تخصیص اعتبار لازم برای این اقدام در حال پیگیری است.

پیش تر عنوان شده بود که روستای عرب، گلی و شیخ تیمور شهرستان بجنورد نیز با مشکل رانش زمین روبه رو هستند.

 زلزله 23اردیبهشت ماه امسال با قدرت پنج و هفت دهم ریشتر، بخش هایی از خراسان شمالی را لرزاند که کانون آن در شهر پیش قلعه حدفاصل دو شهرستان بجنورد و مانه و سلمقان بود. این زلزله 400 مصدوم و دو کشته داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز