خبرگزاری کار ایران

در اصفهان انجام شد؛

راه‌اندازی نخستین خط تولید کودهای آلی گیاهی کشور

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۷۲۴

نخستین خط تولید کودهای آلی گیاهی کشور با اعتباری بیش از 10 میلیارد ریال در اصفهان راه‌اندازی شد.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل این شرکت تولیدی گفت: با تجاری سازی این ایده دانش‌بنیان با 10 میلیارد ریال سرمایه گذاری در دو سال زمینه اشتغال 30 نفر فراهم شده است.

محمد بهبهانی تولیدروزانه کود ارگانیک با استفاده از گیاهان‌طبیعی و جلبک‌های دریایی را در این شرکت چهار تا پنج هزار لیتر بیان کرد و افزود: این کود آلی برای فرایند تولید انواع مختلف گیاهان، سبزیجات وغلات کاربرد دارد.

عضو هیات علمی گروه زییست فناوری دانشکده علوم وفناوری های نوین دانشگاه اصفهان و پژوهشگر تولید این فناوری هم گفت: در فرایند تولید این نوع کود در ابتدا گیاهان و جلبک ها پودر ، سپس دو تا سه مرتبه آسیاب و عصاره گیری می‌شود.

ماندانا بهبهانی‌افزایش دوبرابری مقاومت گیاه در برابرخشکی و آفات، تولید سرشاخه‌های جوانتر، افزایش سطح برگ، افزایش دوبرابری محصول وکاهش هزینه تولید در مقایسه با دیگر کودهای موجود در بازار از مهمترین ویژگی‌های کود مایع ارگانیک است.

ماندانا بهبهانی دانش آموخته کارشناسی‌ارشد زیست فناوری کشاورزی و دکتری مهندسی ژنتیک و بیولوژی از سال ۱۳۸۷ تا کنون عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز