خبرگزاری کار ایران

در اقدامی خداپسندانه انجام شد؛

نجات جان 5 بیمار با اهدای عضو زن مرگ مغزی باینگانی کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۰۲۰

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از اهدای 5 عضو یک زن مرگ مغزی باینگانی خبر داد و گفت: این سومین اهدای عضو در سال ۹۶ در استان است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، کبری طلیعی از اهدای 5 عضو یک بانوی مرگ مغزی باینگانی خبر داد و گفت: این سومین اهدای عضو در سال ۹۶ در استان است.
 
طلیعی افزود: اعضای مرحوم پروانه علیزاده ٤٤ ساله اهل شهر باینگان که روز جمعه در بیمارستان فارابی کرمانشاه بر اثر مرگ مغزی درگذشت با موافقت خانواده‌اش به نیازمندان اهدا شد.
 
به گفته مسئول واحد فراهم آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، 2 کلیه، کبد و نسوج (بافت های قابل اهداء) این مرحومه به افراد نیازمند اهدا شد که باعث نجات پنج بیمار نیازمند می‌شود.
 
وی اظهار داشت: پیکر این مرحومه برای اهدای عضو به تهران اعزام شد و پس از انجام مراحل اهدای عضو در شهر باینگان شهرستان پاوه به خاک سپرده شد.
 
براساس گفته مسئول واحد فراهم آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، هر فردی که دچار مرگ مغزی می‌شود می‌تواند جان8 تن را نجات دهد و به بهبودی 53 نوع معلولیت هر فرد نیز کمک کند.
 
طلیعی در ادامه افزود: واحد فراهم آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آبان ماه سال 93 فعالیت خود را در استان آغاز کرد و در همان سال 7 مورد اهدای عضو نیز در این واحد به ثبت رسید.
 
وی تعداد اهدای عضو در استان کرمانشاه در سال 94 را 6 نفر، سال 95 را سه نفر و سال 96 تاکنون را نیز 3 نفر اعلام کرد.
 
طلیعی رتبه کرمانشاه در زمینه اهدای عضو را بسیار پایین و ضعیف دانست و از رسانه‌ها خواست فرهنگ اهدای عضو را در میان مردم استان ترویج و نهادینه کنند.
 
وی افزود: اقدامات اطلاع رسانی و تبلیغاتی را نیز در استان در این ارتباط انجام داده‌ایم اما فرهنگ اهدای عضو در استان هنوز نهادینه نشده است.
 
شهر باینگان از توابع شهرستان پاوه با حدود 4 هزار نفر جمعیت در 130 کیلومتری غرب شهر کرمانشاه واقع شده و یکی از شهرهای مرزی استان کرمانشاه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز