خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین کرمانشاه خبرداد

آغاز برداشت گل‌محمدی در هرسین / تولید 3هزار لیتر گلاب از باغات هرسین

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۳۹۴

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین برداشت گل‌محمدی از باغات این شهرستان از امروز آغاز شد.

به گزارش ایلنا سیروس نوروزی سطح باغات گل‌محمدی شهرستان هرسین را 70 هکتار عنوان کرد و افزود: 50 هکتار از باغات گل محمدی این شهرستان به مرحله باروری و تولید اقتصادی رسیده‌اند و مابقی بارور نیستند.

وی پیش‌بینی کرد امسال 150 تن گل محمدی در باغات شهرستان هرسین برداشت شود و افزود: سال گذشته نیز همین حدود گل‌محمدی در شهرستان هرسین تولید شده است.

نوروزی متوسط تولید گل محمدی در هر هکتار از باغات شهرستان هرسین را حدود سه تن در هکتار دانست و اضافه کرد: از هر تن گل‌محمدی حدود دو هزار لیتر گلاب تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین با بیان اینکه از هر هشت تن گل محمدی حدود یک لیتر اسانس تولید می‌شود، یادآور شد: اسانس ماده اولیه در تولید عطر، صنایع غذایی و دارویی بوده و ارزش اقتصادی بالایی دارد.

به گفته این مقام مسئول امسال حدود 300 هزار لیتر گلاب و 18 لیتر اسانس از گل محمدی تولیدی در شهرستان هرسین تولید شود.

نوروزی با اشاره به وجود یک مرکز گلاب‌گیری در شهرستان هرسین اضافه کرد: در این مرکز علاوه بر گلاب و اسانس، تولیدات جانبی مثل آجر مطبوع شومینه و شربت گل نیز تولید می‌شود. سال آینده یز با پیش بینی های صورت گرفته شاهد افزایش تولید گل محمدی در این شهرستان  خواهیم بود.

 برداشت گل‌محمدی در این شهرستان تا حدود یک ماه آینده ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز