خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

تروریسم و تروریست پدیده‌ای بی‌خانمان

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۴۹۰

استاندار کردستان یادداشتی در محکومیت حوادث تروریستی تهران نوشت.

به گزارش ایلنا، در یادداشت عبدالمحمد زاهدی آمده است:

با سلام و عرض تسلیت مجدد به ملت بزرگ ایران ایران و خانواده‌های محترم شهدای حادثه تروریستی روز چهارشنبه تهران و آرزوی سلامتی برای مجروحان این 2حادثه، ترور، تروریسم و تروریست پدیده‌ای است بی‌خانمان و هیچ‌گونه تعلقی به یک ملت، یک قوم و پیروان یک دین و یا مذهب نداشته و در طول تاریخ همه ملت‌ها، اقوام و معتقدان به ادیان و مذاهب گوناگون کم و بیش از این تفکر و اقدام غیر انسانی و غیر دینی آسیب دیده و خساراتی را متحمل شده‌اند.

مردم ایران در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی بیش از هر ملتی آماج حملات تروریستی بوده و هزاران نفر زن ومرد و پیر و جوان و کودک بر اثر شقاوت تروریست‌ها جان خود را از دست داده‌اند. کسانی که در قالب گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی خون هموطنان خود را با توجیه سیاسی و دینی و برداشت‌های ناصحیح و انحرافی از دین زمین ریخته‌اند از اقوام و مذاهب مختلف بوده‌اند که با کژاندیشی به اعمالی چنین بی‌رحمانه و سبعانه دست یازیده‌اند و اگر امروز مرتکبین جنایت حوادث تهران از یک قوم ایرانی بوده‌اند(که صرفاً چنین نبوده و در سازمان و تشکیلات این گروه از اقوام و اهالی برخی نقاط دیگر کشور نیز دخالت داشته‌اند) موجب بدبینی مردم به یک قوم که اصیل‌ترین عضو پیکره ملت بزرگ ایران است، نمی‌شود.

ملت آگاه ایران هرگز خاطره فداکاری و جانفشانی‌های قوم کُرد را در طول تاریخ پر افتخار این سرزمین فراموش نکرده و همچنان به عنوان جزء جدائی‌ناپذیر خاطرات تاریخی و تاریخ خود آن را از یاد نمی‌برند و به یاد دارد همین قوم در عراق و سوریه، در کوبانی، شنگال و مخمور، آماج وحشیانه‌ترین جنایات عوامل تفکر انحرافی و خشونت‌گرای داعش بوده و بیشترین آسیب‌ها را در سال‌های اخیر و از بدو پیدایش این جریان ضد دینی و ضد انسانی تحمل کرده و شیر زنان و شیر مردان متدین و غیرتمند آنان در برابر جنایات آنها مردانه ایستاده اند.

سرزمین ما، ایران عزیز، آمیزه‌ای است از اقوام و پیروان مذاهب اسلامی و سایر ادیان الهی که همواره با آگاهی و درک صحیح شرایط داخلی و خارجی و بویژه دسیسه‌های قدرت‌های جهان‌خوار و عوامل منطقه‌ای آنها همبستگی ملی و اتحاد و همدلی خود را حفظ و از این طریق دشمنان ملک و ملت را از دستیابی به اهداف پلید خود بازداشته و مایوس نموده اند. ملت ما خوب می‌دانند که اگر در یک خانواده، فرد یا افرادی مرتکب جرم و جنایتی شده‌اند، ساحت همه اعضاء خانواده از هر گونه اتهامی مبرا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز