خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان مطرح کرد:

گیلان در حملات سایبری اخیر آسیبی ندید

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۶۷۲

استاندار گیلان در شورای پدافند غیرعامل گفت: گیلان در حملات سایبری اخیر آسیبی ندید.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد علی نجفی در این نشست که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد با بیان اینکه هیچ توفیقی بدون همدلی و همراهی جمعی صورت نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد : سال گذشته توفیقات خوبی در پدافند غیرعامل داشتیم که جا دارد از همه دستگاه هایی که در این زمینه زحمت کشیدند و بویژه سازمان‌های مردم نهاد قدردانی کنم.

نجفی با بیان اینکه چنین جلساتی می‌تواند بسیاری از مشکلات را رفع کرده و امورات اجرایی را تسهیل کند، عنوان کرد : آمادگی دارم هر 30 الی 45 روز یکبار چنین جلسه‌ای را برگزار کرده و روند اجرایی شدن مصوبات را بررسی کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه ضرورت دارد وظایف و مسئولیت‌ها مشخص شود و به طور مثال در بخش علمی‌دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاه مرجع در نظر گرفته شده و سایر دانشگاه‌ها مسئولیت کمک‌رسانی داشته باشند، اظهار کرد : نظریات مختلف پس از بررسی‌های انجام شده و حصول نتایج تحقیقی به داخل جلسات آورده شود تا تصمیم نهایی گرفته شود.

وی با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز همایش ملی پدافند غیرعامل در حوزه دریای خزر در رشت در سال گذشته گفت: در این خصوص به جد پیگیر باشید تا دبیرخانه دائمی این همایش در گیلان دائمی شود و ما نیز کمک خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان همچنین از برگزاری مسابقات رباتیک با محوریت پدافند غیر عامل در گیلان استقبال کرد  و گفت : در این زمینه گیلان پیشتاز است و تلاشهای خوبی را انجام داده است.

نجفی با بیان اینکه  گیلان در حملات  سایبری اخیر آسیبی ندید گفت : در حملات سایبری اخیر  در نیز بخوبی عمل شد  و گیلان از آسیبهای آن در امان ماند که البته بخش اصلی این موفقیت‌ها مرهون فراهم کردن زیرساخت‌های لازم  در حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات و حضور جوانان در این عرصه است.

وی ادامه داد : باتوجه به گستره فعالیت‌های فضای سایبری و اشتغالزایی مطلوب آن؛ نیاز است با  جدیت بیشتری در این بخش  فعالیت داشته باشیم.

رئیس شورای تأمین استان گیلان با اشاره به تجربه خوب استان در پیشگیری و مقابله با خطر آنفولانزای پرندگان اذعان کرد : یکی از دلایل موفقیت مذکور فضای رسانه‌ای خوبی بود که توسط صدا و سیما، رسانه‌ها و جراید در زمینه پیشگیری و آگاهی مردم  شکل گرفت و انتظار می‌رود درخصوص موضوع جدید الورود تب کریمه کنگو نیز اقدامات مذکور صورت گیرد و  همه کمک کنند و شاهد بروز مشکلی نباشیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان به موفقیت‌های مربوط به حوزه مقابله با سنبل آبی و گیاه آزولا اشاره کرد و گفت : همچنان در این خصوص حساس هستیم.

وی در خصوص مقابله با آفت مگس زیتون خاطر نشان کرد : یکی از مهم ترین راهکارها برای مقابله با این مشکل تقویت همکارهای فراستانی و هماهنگی های لازم از سوی وزارت جهادکشاورزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز