خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان استان انجام شد؛

برگزاری نشست شورای سالمندان در استانداری کرمان

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۲۵۸

نشست شورای سالمندان با حضور مدیر کل بهزیستی استان کرمان، معاون امور اجتماعی استانداری ، معاون توانبخشی بهزیستی و اعضاء شورای سالمندان در استانداری کرمان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی کرمان اظهار داشت: آگاه کردن جامعه نسبت به سالمندان و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و اجتماعی مطلوب، با حفظ احترام و کرامت به قشرسالمند جامعه باید در دستور کار دستگاه‌ها قرار گیرد.

وی در این نشست با بیان اینکه سالمندان گنجینه‌های اطلاعاتی کشور محسوب می‌شوند، گفت: سالمند جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارد چرا که می‌توان از اطلاعات و تجارب این افراد در پیشبرد اهداف سازمانی و توسعه استفاده کرد.

ایشان با اشاره به رشد جمعیت سالمندی در کشور  اظهار داشت: توجه ویژه علمی و داشتن برنامه‌هایی در راستای ارتقاء سلامت روحی - روانی سالمندان می‌تواند جامعه را از آسیب‌های ناشی از رشد سالمندی نجات  دهد.

صادق زاده افزود: برای خدمت به سالمندان بهترین روش استفاده از تجربیات آنان است و باید برای بهره‌مندی از این تجربیات و مهارت‌های با ارزش برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد یا  N.G.O ها گفت: تشکل‌های مردم نهاد نه تنها بهترین وسیله برای وصول مطالبات سالمندان است، بلکه می‌توان از این ظرفیت‌ها برای رفاه حال سالمندان در زمینه‌های مختلف بهره برد و مرکز جامع توانبخشی بهزیستی کرمان برای هر گونه همکاری در این زمینه آماده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان ، با اشاره به راه‌اندازی خط زندگی  سالمندی تصریح کرد: این خط غیر از ارائه خدمات پزشکی به سالمندان ، مشکلاتی که در خانه و زندگی داشته باشند با حمایت‌های مالی و معنوی حل و فصل می‌شود .

در ادامه علیرضا اسدی معاون توانبخشی  بهزیستی استان با اشاره به پیش بینی‌های انجام شده مبنی بر راه‌اندازی مرکز تحقیقات سالمندی، گفت: هدف از راه‌اندازی این مرکز بررسی‌های علمی در مورد سالمندی و ارائه خدمات تخصصی است.

وی با بیان اینکه توسعه فرآیند توانمندسازی سالمندان ضروری است اظهار داشت: سالمندان برای گذران دوره سالمندی سالم به مراقبت ، پرستاری و خدمات مددکاری – روانشناسی مناسب نیاز دارند که وجود این مرکز تحقیقاتی می‌تواند این نیازها را به طور تخصصی برآورده کند.

در ادامه با بررسی مصوبات جلسه قبلی هر یک از اعضاء به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداخته و مصوبات جدید نهایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز