خبرگزاری کار ایران

در بخش مغز و اعصاب صورت گرفت؛

انجام دو عمل کم سابقه در بیمارستان ولیعصر (عج) لامرد

امیر تارخ جراح مغز و اعصاب بیمارستان ولیعصر(عج) لامرد موفق به انجام دو عمل دیسک گردن و انحراف ۴۵ درجه ستون فقرات در این بیمارستان شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، تارخ در این باره افزود: این عمل ۸ ساعت به طول انجامید و انحراف ۴۵ درجه‌ای کمر بیمار به کمتر از ۵ درجه تقلیل یافت. اگر چه انجام عمل ستون فقرات در بیمارستان سابقه داشته است و از آذر ماه سال ۹۵ تا کنون ۱۰۷ مورد عمل ستون فقرات در این بیمارستان انجام شده است ولی این عمل نادر برای اولین بار انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین عمل دیسک گردن برای اولین بار به صورت  شکافت گلوی بیمار و خارج کردن دیسک گردن و جایگزین کردن آن با دیسک مصنوعی انجام شد و وضعیت هر دو بیمار کاملا رضایت بخش بوده و در چند روز آینده از بیمارستان مرخص خواهند شد.

این جراح مغز و اعصاب اضافه کرد: علاوه بر کادر مجرب و تخصصی اتاق عمل نیز امکانات و دستگاه‌های موجود اتاق عمل تاثیر بسزایی در انجام چنین عمل‌هایی را دارند که با کمک‌های خیرین محترم در تجهیز بهتر و بیشتر اتاق عمل قطعاً مردم شاهد چنین عمل‌هایی در این بیمارستان خواهند بود و نیاز نیست بیماران به مرکز استان مراجعه کنند.

کد خبر : ۵۰۱۰۸۹