خبرگزاری کار ایران

معاون دفتر فناوری اطلاعات و آمار وزارت نیرو خبرداد:

راه‌اندازی کمیته شوراهای منطقه‌ای GIS در سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۷۰۰

معاون دفتر فناوری اطلاعات و آمار وزارت نیرو در بازدید از شرکت‌توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان از راه‌اندازی کمیته شوراهای منطقه‌ای GIS در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین آبادی معاون دفتر فناوری اطلاعات و آمار وزارت نیرو با اشاره به عملکرد خوب شرکت برق جنوب استان کرمان اظهارداشت: اگر در وزارت نیرو چشم اندازی تدوین شود آن را مدیون کارهای کارشناسی شده شرکت های توزیع در سراسر کشور هستیم.
 
وی افزود: به زودی کمیته هماهنگی SIT را تشکیل می‌دهیم و با توجه به اینکه شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان فعالیت‌های بسیار خوبی در این زمینه انجام داده است  بتواند به عنوان یک شرکت پیشرو در این زمینه یکی از گزینه‌های ورود به این کمیته باشد.
 
وی همچنین در زمینه تولید داده بیان کرد:‌ تولید داده بعنوان یکی از پایه‌های شروع GIS از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که با هزینه زیاد تولید و در صورت رعایت استانداردها و اشتراک گذاری با سایر سازمان ها،اقدامات موازی  حذف و هزینه تولید داده کاهش می‌یابد .
 
وی در ادامه به تشریح ۸ گام استقرار GIS در سازمان ها و از جمله تولید و ذخیره سازی دیتا ،تعیین و تعریف مرجع نقشه های پایه، نرم افزارها و زیر سیستم‌ها ،اینترفیس و  ژئوپرتال، مدل‌سازی ، به اشتراک‌گذاری داده ها و فرآیند محوری پرداخت .
 
 در ادامه این نشست مهدوی‌نیا مدیرعامل شرکت، ضمن خوش آمد گویی بیان کرد: امروزه با مباحث جدیدی همچون داده‌های بزرگ (Big Data) و تحلیل آنها، پردازش ابری، هوش‌تجاری و ارائه خدمات جامع الکترونیک به مشتریان مواجه هستیم که نیاز به ایجاد و راه اندازی نرم افزارهای یکپارچه در سازمان‌ها داریم .
 
وی خاطرنشان کرد: زمانی می‌توانیم خدمات جامع الکترونیکی را بدون نیاز به مراجعه حضوری  متقاضیان ارائه دهیم که میان سیستم‌های  مختلف سازمان ارتباط برقرار کرده و  انتقال داده بین سیستم‌ها صورت پذیرد .

این میسر نخواهد شد مگر اینکه  فرایندهای سازمان و نقاط تبادلی آنها به درستی تعریف شود و سیستم ها داده های خود را از یکدیگر دریافت کنند ، و این نیازمند آن است که یک تغییر پارادایم داشته باشیم و نگاهمان به سازمان وظیفه گرا به سازمان فرایند محور تغییر یابد .
 
وی با اشاره به ضرورت باز تعریف فرایندها بر مبنای یک سیستم استاندارد تصریح کرد: بعد از اصلاح فرایندها بایستی بتوانیم داده‌ها را بر جای خود بنشانیم ، و بعد از تولید ، صحت سنجی و بروز رسانی  داده‌ها مطرح می‌شود تا بتوانیم یک سیستم بر مبنای اطلاعات صحیح و بر خط  را راه‌اندازی کنیم و در اتخاذ  تصمیمات صحیح به ما کمک کنند .
 
وی در پایان بیان کرد: با توجه به حضور حسین آبادی و دانش و تجربه ایشان و  تیم همراه وی ، فرصت بسیار مناسبی برای این شرکت در زمینه شناسایی نقاط قابل بهبود و هم چنین شناسایی راه و مسیر آینده شرکت در حوزه GIS  فراهم شده است .
 
مهدوی‌نیا در این نشست از آخرین دستاورد شرکت در زمینه GIS  انجام پروژه BPMS وبازنگری و باز تعریف فرایندهای شرکت و هم چنین راه‌اندازی نرم افزار آمار و  داشبورد مدیریت خبر داد .

در جریان آخرین دستاوردهای و کاربردی‌سازی GIS در بخش‌های فنی و مهندسی، بهره‌برداری و دیسپاچینگ و خدمات مشترکین قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز