خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان:

1840 میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های در دست اجرای شرکت آب سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۶۲۵

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: حدود هزار و 840 میلیارد تومان اعتبار پروژه‌هایی است که هم اکنون شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان در حال اجرای آن هاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اتابک جعفری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار داشت: وضعیت آب در سیستان و بلوچستان نگاه ویژه ای را از نظر فرهنگ سازی می طلبد .

وی اضافه برداشت از چاه‌های مجاز و حفر چاه های غیر مجاز را از مشکلات کم آبی در استان عنوان کرد و افزود: متوسط بارندگی استان نسبت به متوسط کشوری و جهانی بسیار پایین بوده که نشان از خشکی موجود در استان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: حدود 21 هزار و 558 میلیون مترمکعب در منابع آبی استان از جمله چشمه، چاه قنات وجود دارد که میران برداشت ها از این منابع 605 میلیون متر مکعب بیشتر از سفره های آبی است.

وی خاطر نشان کرد: از 34 دشت استان 8 دشت آزاد داریم و مابقی ممنوعه هستند.

جعفری با اشاره به اختصاص 13 میلیون مترمکعب سهم صنعت از منابع آبی استان، اذعان داشت: 120 میلیون متر مکعب سهم آب شرب،آب روستایی و آب شهری در کل استان و 50 میلیون مترمکعب هم سهم محیط زیست استان است.

وی افزود: حدود ۵۰ درصد از چاه های غیر مجاز و ۳۰۰ چاه مجاز که پروانه دارند بیشتر از سقف پروانه خود از منابع آبی استان برداشت می کنند.

وی با اشاره به تجهیزشدن همه چاه های استان به کنتور های هوشمند، عنوان کرد: در تلاشیم تا با سرمایه گذاری بخش خصوصی همه و یا بخش اعظمی از چاه های استان را به کنتور هوشمند مجهز کنیم.

وی سد مخزنی کهیر، سد مخزنی ماشکید سفلی، سد مخزنی گوهر کوه و سد مخزنی شهری کور را چهار طرح سد سازی استان عنوان کرد و افزود: اعتباری بالغ بر 85 میلیارد تومان اعتبار برای طرح سد مخزنی شهری کور درنظر گرفته شده و  در تلاشیم تا پایان سال به آبگیری برسد و همچنین به دنبال تامین اعتبار مطلوبی برای سد گوهر کوه هستیم.

جعفری با اشاره به 8 پروژه آبیاری و زهکشی و 2 طرح آب و آبرسانی در استان، تصریح کرد:64  میلیارد تومان اعتبار قرارداد اولیه چاه نیمه چهارم است که زمانبندی روند قرارداد آن  24 ماهه بوده که با توجه به روند اجرایی آن قطعا ۱۸ ماهه خواهد بود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز