خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهدارى و حمل‌و‌نقل جاده‌اى فارس خبر داد:

کاهش ۳۲ درصدی تلفات جاده‌ای در استان فارس

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۷۷۸

مدیرکل راهدارى و حمل‌و‌نقل جاده‌هاى استان فارس از کاهش ۳۲ درصدی تلفات جاده‌ای فارس در نوروز ۹۶ در مقایسه ‌با مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از فارس، علیرضا سیاهپور در خصوص برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته برای رفع نقاط پرتگاهى در جاده‌هاى مواصلاتى فارس گفت: واژگونى خودروها علت ۳۰ درصد تصادفات جاده‌ای در سال ۹۵ بوده است و با رفع نقاط پرتگاهى آمار تلفات جاده‌اى در این نقاط کاهش می‌یابد.

مدیرکل راهدارى و حمل‌و‌نقل جاده‌اى فارس درباره‌ وضعیت آسفالت جاده‌های استان بیان کرد: در راستای افزایش عمر روکش آسفالت جاده‌ها و نیز کاهش هزینه، از آسفالت‌هاى حفاظتى و کم‌هزینه در جاده‌هاى مواصلاتى فارس استفاده می‌شود.

وی همچنین از ساخت ۳۴ مجتمع خدمات رفاهى بین‌راهى در فارس خبر داد.

شناسایی ۱۲۱ نقطه حادثه‌خیر در جاده‌های فارس

سیاهپور گفت: ۱۲۱ نقطه‌ پرتصادف در جاده‌های فارس شناسایی شده و رفع آن‌ها تا دو سال آینده در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: تاکنون درمجموع ۱۷۶ نقطه‌ حادثه‌خیز در جاده‌هاى فارس شناسایى شده است که ۱۲۱ نقطه‌ آن درزمره‌ نقاط پرتصادف است؛ همچنین۵۰ درصد این نقاط تا انتهاى سال آینده بهسازی می‌شود و تا پایان سال ۹۸ نیز همه‌ این نقاط حادثه‌خیز برطرف می‌شود.

سیاهپور پنج محور حادثه‌خیز فارس را بدین‌شرح معرفی‌کرد: محور‌«شیراز‌- فسا»، «شیراز‌‌- آباده‌-ایزدخواست»، محور‌های«سه‌راهى‌کوار‌- جهرم‌- لار» ، «داراب‌- بندرعباس»، «قائمیه‌-سه‌راهى راهدار» و «شیراز‌- دشت‌ارژن».

وی ادامه داد: سال گذشته ۳۶۹ نفر بر اثر تصادف در این محورها فوت کرده‌اند.

ناوگان حمل‌ونقل فارس فرسوده است

این مقام مسئول تصریح کرد: ناوگان حمل‌ونقل فارس فرسوده است و متأسفانه در این خصوص درزمره‌ استان‌های نخست در کشور هستیم؛ همچنین در زمینه‌ ناوگان یخچالدار نیز با کمبود مواجه‌ایم.

وی با بیان اینکه ۹۶درصد حمل‌و‌نقل‌ها، ازطریق‌ حمل‌و‌نقل جاده‌اى صورت می‌گیرد، افزود: سالانه ۲۵میلیون تن کالا در فارس، ازطریق جادها جابه‌جا مى‌شود و قادریم ظرفیت موجود را تا ۴۰ میلیون تن افزایش دهیم.

سیاهپور در ادامه تعداد شرکت‌های تخصصی فعال را در حوزه‌ حمل‌ونقل جاده‌ای  ۲۳۹ شرکت اعلام کرد و گفت: این شرکت‌ها با ۵۴هزار راننده و ۳۷هزار ناوگان حمل بار درزمینه‌ حمل‌و‌نقل کالا در فارس درحال خدمت‌رسانی هستند.

وی در همین راستا عنوان کرد: شرکت‌های مسافربری نیز به‌منظور خدمت‌رسانى بهتر زیر پوشش چند برند معتبر تجمیع مى‌شوند.

سیاه‌پور در ادامه تعداد شرکت‌های مسافربری فعال را نیز ۱۲۰ شرکت اعلام کرد و گفت: ۶۸۰۰ راننده و ۴۱۰۰ ناوگان در این زمینه در استان فعال هستند و سالانه ۱۲میلیون مسافر را جابه‌جا مى‌کنند.

مدیرکل راهدارى و حمل‌و‌نقل جاده‌اى استان فارس ضمن بیان اینکه پلیس‌راه «شیراز‌-سپیدان» و «شیراز‌-اصفهان» به‌دلیل ورود به حریم شهر جابه‌جا مى ‌شود، ‌افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، پلیس‌راه «کازرون‌- شیراز» نیز به‌زودی ساخته می‌شود.

ثبت هوشمند تخلف در همه‌ محور‌های فارس تا دو سال آینده

وی از وجود ۱۱ دوربین نظارت تصویرى در جاده‌های مواصلاتی استان خبر داد و در همین راستا گفت: تعداد سامانه‌هاى هوشمند ثبت تخلف در جاده‌ها به ۱۴۰ سامانه افزایش یافته است و هم‌اکنون نیز سامانه‌ ترددشمار در ۱۱۰ نقطه از محورهاى فارس راه‌اندازى شده؛ همچنین سامانه‌ سپهتن در ۷۰درصد محورها عملیاتى شده است و بناست پس از  حوزه‌ مسافربرى، حوزه‌ی حمل‌و‌نقل کالا را  نیز دربر گیرد.

مدیر کل راهدارى و حمل‌و‌نقل جاده‌اى فارس درباره‌ ثبت تخلفات  تصریح کرد: ثبت تخلفات رانندگی هم‌اکنون در ۴۰درصد محورهاى استان به‌شکل هوشمند صورت می‌گیرد و با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته تا دو سال آینده، همه‌ محورهاى استان به سامانه‌ هوشمند ثبت تخلف تجهیز خواهند شد.

وی در پایان مطالبه‌ پیمانکاران را از اداره کل راهدارى و حمل و نقل جاده‌اى فارس را ۱۷۰میلیارد تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز