خبرگزاری کار ایران

با حضور پرشور دانشجویان انجام شد؛

برگزاری کرسی آزاداندیشی در دانشگاه آزاد لاهیجان

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۳۱۸

برای اولین‌بار کرسی آزاداندیشی با موضوع نقش ورزشکاران در دفاع مقدس در دانشگاه آزاد واحد لاهیجان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از لاهیجان،حجت الاسلام و المسلمین کریم عاشوری ،  در همایش گفتمان کرسی آزاد اندیشی که در دانشگاه آزاد لاهیجان برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به اهمیت ورزش در زمان امیرالمومنین (ع) اظهار کرد: مواقعی که از دینداری زمان امیرالمومنین(ع)سخن می گوییم،از بعد جسمانی و قدرت این قضیه غافلیم،چرا که با توجه به اهمیت این موارد نگاه ما عمیق تر می شود.

سرپرست اداره تبلیغات انزلی گفت: ورزش یک بخش بسیار کوچکی در راه رسیدن به اوج انسان است که اوج یک انسان لقاءالله می باشد که ورزش در رسیدن به این هدف والا کمک خواهد کرد.

عاشوری ادامه داد:از مهمترین تفاوت های روحیه پهلوانی و قهرمانی در آزاد سازی و حبس نفس درونی است که در زمان گذشته روحیه پهلوانی همچون پناهگاهی برای مردم وقابل ستودنی بود.

وی مطالعه تاریخ دوران جنگ از مناظر مختلف خاطر را به حضار توصیه نمودند.

مرتضی رضایی صوفی، رزمنده دفاع مقدس و استاد دانشگاه، نیز در این مراسم اظهار داشت: در زمان جنگ تحمیلی وجود افراد بسیار قوی و تنومند لازم و ضروری بود و داشتن وضعیت جسمانی مناسب کمک بسیاری در دفاع و طریقه ی جنگ داشت.

رضایی صوفی افزود: ورزش، علاه بر  تربیت بدنی در تربیت روح نیز تاثیر مثبت و مهمی داشته است که این نکته در زمان جنگ مشهود و قابل توجه بوده است .

وی  تاکید کرد: اگر به جوانان اعتماد و باور نداشته باشیم به بیراهه رفته ایم چرا که همین جوانان بانشاط و ورزشکار در صورت تعدی به سرزمین مان فارغ ازهرگونه ظاهر و اعتقادی مدافع آن خواهند بود.

وی با اشاره به لزوم توجه به روحیه پهلوانی و اشائه آن در جامعه تصریح کرد: روحیه پهلوانی نادیده گرفتن داشته ها است و با روحیه قهرمانی متفاوت است و از مهمترین ترین ویژگی های ورزش تیمی از خودگذشتگی است.

در ادامه این نشست دانشجویان و اساتید حاضر در جلسه، دیدگاه ها و نکاتی را با رویکرد های متفاوتی با محوریت ورزش و شهدای ورزشکاران و همچنین اعتماد به جوانان در این عرصه مطرح  کردند.

این نشست به همت تربیت بدنی و با همکاری معاونت دانشجویی فرهنگی و بسیج دانشجویی در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز