خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

تخصیص اعتبارات جهشی می‌تواند روند توسعه استان را تسریع بخشد

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۳۶۲

استاندار کردستان گفت: به دلایل مختلف در گذشته استان کردستان در مقایسه با دیگر استان‌های توسعه یافته کشور از توسعه لازم برخوردار نشده و این امر مشکلات فراوانی را برای مردم به وجود آورده که تخصیص اعتبارات جهشی می تواند روند توسعه استان را تسریع بخشد.

به گزارش ایلنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان در جلسه شورای توسعه استان با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر محترم کشور در محل سالن شهدای دولت استانداری با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به لزوم توسعه استان و نیز دستورات و تاکیدات ریاست محترم جمهوری در زمینه تسریع در روند توسعه استان در این راستا دستگاههای اجرایی باید تلاش خود را به عمل آورند.

وی افزود: به دلایل مختلف در گذشته استان کردستان در مقایسه با دیگر استان های توسعه یافته کشور از توسعه لازم برخوردارنشده و این امر مشکلات فراوانی را برای مردم به وجود آورده که تخصیص اعتبارات جهشی می تواند روند توسعه استان را تسریع بخشد.

استاندار کردستان خواستار تحقق توسعه بخش آب در استان کردستان شد و گفت: کردستان یکی از استان های توانمند در بخش منابع آبی است که بایستی در این زمینه دولت عنایت لازم را به استان مبذول داشته و اعتبارت مورد نیاز استان را تخصیص دهد.

زاهدی خواستار سهمیه 66 هزار هکتاری باغات و اراضی آبی استان از محل تخصیص سهم آب از منابع سدهای استان شد و گفت: در حال حاضر این میزان با اقدامات دولت به 35 هزار هکتار رسیده که باید برای تحقق کامل 66 هزار هکتاری دراستان تلاش کنیم.

وی در ادامه سخنانش بر لزوم ساماندهی مدیریت سدها و منابع آبی تاکید کرد و گفت: باید مدیریت منابع آبی استان به صورت اصولی در اختیار استان قرار گیرد.

استاندار کردستان از وجود نارسایی‌ها در بخش حمل و نقل هوایی در استان بشدت انتقاد کرد و بر لزوم برطرف کردن موانع و مشکلات موجود در این بخش تاکید کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به رایزنیهای صورت گرفته با مقامات اقلیم کردستان عراق امیدواریم بزودی شاهد افتتاح رسمی مرزی سیرانبد بانه باشیم.

زاهدی بیکاری را یکی از دغدغه های اصلی مردم استان برشمرد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید برای توسعه استان تلاش کرده تا با افزایش فرصت های شغلی از میزان بیکاری استان کاسته شود.

استاندار کردستان در پایان از اجرای طرح مطالعاتی 40 درصد از پهنه جغرافیایی استان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح بسیاری از ظرفیت‌های استان در بخش منابع خدادادی و بخصوص معادن در سطح استان شناسایی شده که این فرصت مناسبی را برای توسعه در اختیار استان قرار می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز