خبرگزاری کار ایران

معاون قضایی دادگستری لرستان خبرداد:

انفصال خدمت 3 قاضی در استان لرستان

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۴۸۹

معاون‌قضایی و رئیس‌حفاظت اطلاعات دادگستری استان لرستان از انفصال از خدمت 3 قاضی در این استان خبر داد .

به گزارش ایلنا، سید رحیم کاظمی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اینکه نفس اماره در وجود همه انسان‌ها وجود دارد و بستگی دارد که انسان‌ها چگونه این نفس را کنترل و مهار می‌کنند، به تعبیر مولای متقیان امام علی(ع) نفس اماره ماننده اسب سرکشی بوده که اگر مهار نشود سر از بیراهه در می‌آورد و سوار خود را محکم بر زمین خواهد زد.
 
کاظمی با بیان اینکه دستگاه قضایی از سالم‌ترین دستگاه‌هایی است که مشغول خدمت رسانی به مردم بوده و هست، افزود: البته مفهوم این نیست که در این دستگاه همه افراد منطبق با موازین و در چارچوب مقررات کار می‌کنند و گاهی مشغله کار و گاهی هوای نفس باعث خواهد شد که افراد و قضات از چارچوبی که برای آنها تعیین شده پا را فراتر بگذارند .
 
معاون قضایی و رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری‌لرستان تصریح کرد: شاید کمتر سازمان یا نهادی را می‌توانید معرفی کنید که به اندازه دستگاه قضایی نظارت قوی بر عملکرد کارکنان چه قضایی و چه اداری داشته باشد.
 
 کاظمی گفت: نظارت در دستگاه قضایی با توجه به حساسیتی که کار قضایی دارد، بسیار قوی است که این امر هم توسط مدیریت، حفاظت و اطلاعات و هم توسط نظارت و ارزشیابی به طور جدی، قوی و بدون ملاحظه اعمال می‌ شود.
 
وی با بیان اینکه در سال گذشته از طریق نظارت‌ها و همچنین بررسی گزارش‌ها و شکایت هایی که واصل شده بود مورد بررسی قرار گرفت که متاسفانه تخلف تعدادی از قضات مشخص و به دادسرای نظامی معرفی شدند، یادآور شد: همچنین سه نفر قاضی نیز از دستگاه قضایی منفصل و منفک شدند واین امر نتیجه جدیت نهادهای نظارتی و حفاظتی در دستگاه قضایی است و این امر ادامه دارد.
 
معاون قضایی و رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری لرستان تاکید کرد: در کنار این نظارت و حفاظت جدی کارهای فرهنگی به طور جدی در دستگاه قضایی انجام می‌گیرد و امیدواریم این وضعیت در حالتی قرار گیرد تا شایستگی کامل‌نسبت به مردمی که موظف به خدمت‌رسانی آنها هستیم، قرار گیرد.
 
کاظمی ادامه داد: در داخل کانون وکلا دادسرای انتظامی وجود دارد که به تخلف وکلای عضو کانون رسیدگی می‎کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز