خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

کردستان بهشت معادن است/ تولید بیش از 2 هزار کیلو طلا در استان

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۳۸۷

معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: استان کردستان بهشت معادن است و در بحث پهنه اکتشافی باید وارد فازهای جدیدی شویم و کانسارهای زیرزمینی را اکتشاف کنیم.

به گزارش ایلنا، مهدی مرادی در بیست و سومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان افزود: در حال حاضر ذخیره قطعی مواد معدنی در کردستان ٦۱٠ میلیون تن است که از ۱۸ نوع ماده معدنی شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۵٦٠ میلیون تن ذخایر معدن غیرفلزی در کردستان وجود دارد، افزود: آمار معادن فعال بالا رفته است و هزار و۹٠٠ نفر اشتغال واقعی داریم.

معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: تعداد پروانه‌های بهره‌برداری معدن در سطح استان ۳۸٤مورد است و با وجود ۱٦۵ معدن کشور، حدود ۲و نیم درصد ذخایر کشور در استان کردستان است.

وی اظهارداشت: در سال گذشته‌ بیش از ۲ هزار و ۱٠٠ کیلوگرم طلا در واقع بالای ٦٠ درصد تولید داشته‌ایم و قطعا باید جایگاه معدنی ما در کشور و دنیا پیشرفت کند.

مرادی ادامه داد: استان کردستان بهشت معادن است و در بحث پهنه اکتشافی باید وارد فازهای جدیدی شویم و کانسارهای زیرزمینی را اکتشاف کنیم.

 معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: راه‌اندازی زنجیره فولاد و ایجاد واحدهای فراوری در راستای جلوگیری از خام‌فروشی انجام می‌گیرد.

مرادی گفت: 1.75 درصد ذخایر سنگ‌های تزئینی را داریم، استان را از لحاظ داده‌های ماهواره‌ای کامل پوشش داده‌ایم و عملیات موفق ژئوفیزیک هم انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه معادن کردستان از ظرفیت‌های عظیمی برخوردارند و دارای 2.5 درصد ذخیر سنگ‌آهن کشور است، افزود: سال گذشته ٤ و نیم میلیون تن سنگ آهن استخراج کرده‌ایم.

مرادی‌اظهار داشت: سنگ‌آهن استان کردستان بسیار ارزشمند است و تعداد ۱۷ پروانه جزء پتانسیل‌های خوب استان است و طلای ساریگونی نیز از  طلاهای مهم دنیا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز