خبرگزاری کار ایران

شهردار آینده کرمان کیست؟

کرمانی‌ها به دنبال تغییر در مدیریت شهری

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۵۶۵

اصلاح طلبان کرمانی با کسب اکثریت کرسی‌های شورای شهر کرمان به دنبال تغییر در سیستم مدیریت شهری هستند.

به گزارش ایلنا سال ۹۴علی  بابائی ۴۲ ساله شهردار کرمان شد تا یکی از جوان‌ترین شهرداران تاریخ کرمان باشد. حالا اما شمارش معکوس برای او شروع شده است. لیست امید برنده قاطع انتخابات شورا‌ها در این شهر شده است تا شاید کرمان شهردار تازه‌ای را تجربه کند. اما چه افرادی برای نشستن روی صندلی شهرداری این شهر خود را نامزد کرده‌اند؟

شهرداران سابق

 بابایی از سال ۹۴ جایگزین ابوالقاسم سیف الهی شد که در حال حاضر معاون امور عمرانی استانداری کرمان است. جلال مآب (مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر) و علی مهاجری (مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردش‌گری استان) از دیگر افرادی بودند که در سال‌های گذشته در مسئولیت شهرداری کرمان قرار گرفته‌اند.

با این حال مشهور‌ترین چهره این سال‌های شورای شهر کرمان، مهدی زاهدی بود که از شورای شهر به کابینه احمدی‌نژاد رفت و حالا سال‌هاست که ریاست کمیسیون آموزش مجلس را بر عهده دارد.

لیست‌ها:

اصولگرایان که سال‌هاست در شورای شهر حضور موثر داشتند لیست خود را برای انتخابات شورا به این صورت معرفی کردند: علی انجم شعاع، منصور ایرانمنش، سید مرتضی حسینی، یوسف جعفری، حسین چناریان، رویا دیوان بیگی، صدیقه زاهدی، محمد عارفی، فتح الله مویدی، ماه بانو معصوم‌زاده، جواد نگارستانی.

در مقابل اصلاح‌طلبان نیز از محمد فرشاد، محمد اسماعیلی، رامین ارجمند کرمانی، زهرا ایرانمنش، علی بهرامی، احمد حسن‌زاده، علی خدادادی، حمیده عرب‌نژاد، محمدجواد کامیاب، سید محمدرضا معین‌زاده میرحسینی و محمد رضا نژادحیدری در انتخابات شورای شهر حمایت کردند.

در ‌‌‌نهایت نتایج انتخابات کرمان به این صورت اعلام شد: هفت نفر از فهرست اصلی اصلاح‌طلبان وارد شورای شهر شدند و علی اکبر مشرفی رئیس سابق شورا که ارتباط خوبی با اصلاح‌طلبان داشت نیز خارج از دو فهرست وارد شورای شهر شد. از طرف دیگر کمترین رای اصلاح‌طلبان کرمان را محمدرضا نژادحیدری، روزنامه نگار اصلاح‌طلب آورد (پانزده هزار رای) .اما کمترین رای اصولگرایان به علی انجم شعاع فرماندار کرمان در دولت احمدی‌نژاد تعلق گرفت که ۵ هزار رای به خود اختصاص داد و در رتبه پنجاهم قرار گرفت. آرای پایین صدیقه زاهدی خواهر وزیر علوم نیز از دیگر نکات حائز اهمیت این دوره انتخابات شورا‌ها در کرمان بود. اصولگرایان طبیعی بود که به این نتایج اعتراض کنند تا  آرای کرمان سه بار بازشماری شود.

کرمانی‌ها به دنبال تغییر در مدیریت شهری

و حالا شهردار

با وضعیت فعلی انتخاب شهردار بعدی کرمان می‌تواند رقابتی جالب و پیچیده باشد. بزرگ‌ترین مدعی شهرداری سردار حسین چناریان است. فرمانده سابق نیروی انتظامی کرمان که با ۴۸ هزار رای به عنوان گزینه اول مردم کرمان وارد شورای شهر شد. این در حالی است که اصولگرایان اقلیت سه نفری در شورای شهر دارند و او برای شهردار شدن به لابی با گزینه‌های لیست امید نیاز دارد. در صورت ورود او به شهرداری اکثریت اصلاح‌طلبان در شورا قوی‌تر خواهد شد.

اما نکته جالب اینجاست که اولین علی‌البدل شورای شهر، از قضا یکی از گزینه‌های جدی اصلاح‌طلبان برای شهرداری کرمان است. احمد حسن‌زاده ؛کسی که در حال حاضر مدیرعامل شرکت سحاب فرهنگیان و  از اصلاح طلبان قدیمی کرمان است و به خوشنامی در مجموعه‌های اصلاح‌طلبان شهره است.

از گوشه و کنار البته نام محمد سام هم شنیده می‌شود که شهردار اسبق کرمان بوده و در انتخابات اخیر ریاست جمهوری، رییس ستاد روحانی در شهرستان کرمان بوده است.

از طرفی شهردار فعلی کرمان نیز برای ابقا در پست خود آخرین تلاش‌های خود را انجام می‌دهد. هر چند اعضای شورای جدید از وضعیت شهرداری گلایه‌های تندی داشته‌اند.

کرمانی‌ها به دنبال تغییر در مدیریت شهری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز