خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان:

افزایش 151 درصدی اعتبارات کردستان/ کردستان رتبه دوم اعتبارات استانی در کشور

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۱۷۸

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: استان کردستان در نرخ رشد اعتبارات استانی، استان دوم کشور بوده و 151 درصد رشد اعتبارات استانی بیانگر نگاه ویژه دولت به استان است.

به گزارش‌ایلنا، بهرام نصراللهی‌زاده در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سنندج برگزار شد، با اشاره به ابلاغ لایحه بودجه سال96، اظهار داشت: خوشبختانه درسال جاری جهش بسیار خوبی دربودجه استانی اتفاق افتاده است.

وی گفت: بودجه استانی کردستان درسال جاری نسبت به سال 95 حدود 5/2 برابر رشد نشان می‌دهد و اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی در سال 95 مبلغ 168 میلیارد تومان بود که امسال به 420 میلیارد تومان رسیده و در واقع 151 درصد رشد داشته است.

نصراللهی‌زاده همچنین از افزایش اعتبارات موضوع قانون استفاده متوازن از امکانات کشور در استان خبرداد و گفت: اعتبارات استانی در این بخش در سال 95 مبلغ 197 میلیارد بوده که در سال جاری به 291 میلیارد تومان رسیده و 47 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به توزیع شهرستانی بودجه سال 96 در سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان گفت: علاوه بر نگاه ویژه به حوزه های آب و حمل و نقل، نگاه ویژه ای به موضوع تولید واشتغال شده است.

به گفته وی در بودجه 96 توجه خاصی به حوزه تربیت بدنی و حوزه ورزش مدارس و آموزش و پرورش شده است که این خبر خوبی برای هم استانی های عزیز می باشد.

نصراللهی زاده خاطرنشان کرد: استان کردستان در نرخ رشد اعتبارات استانی، استان دوم کشور بوده و 151 درصد رشد اعتبارات استانی بیانگر نگاه ویژه دولت به استان است.

نصراللهی زاده همچنین تصریح کرد: میزان اعتبارات پروژه های ملی دارای ردیف در قانون بودجه در سال 95 مبلغ 131میلیارد بوده که درسال 96 به مبلغ 138 میلیارد تومان رسیده و 5 درصد رشد نشان می دهد.

وی همچنین از اختصاص حدود 150 میلیارد تومان برای سایر پروژه های ملی و استانی ویژه و نیز بیش از 140 میلیارد تومان برای راه آهن همدان – سنندج خبر داد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به اینکه شورای برنامه ریزی و توسعه استان متولی همه برنامه های توسعه استان بوده و همه اسناد توسعه استان باید توسط این شورا مصوب شود گفت: شورای برنامه ریزی و توسعه استان در واقع عالی ترین مرجع تصمیم گیری استانی بوده و تمام برنامه های توسعه ای استان باید در این شورا مطرح و به رای گذاشته شود.

وی افزود: عالی ترین شورایی که مرجع تصمیم گیری در مورد استان بوده، شورای برنامه ریزی و توسعه است و براساس احکام دائمی برنامه های توسعه، موضوعات مرتبط با سرمایه گذاری های تجارت خارجی توسط شورای برنامه ریزی استان مصوب خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با بیان اینکه استان کردستان دارای ظرفیت بزرگ مرز برای جذب سرمایه گذاری خارجی می باشد، گفت: امیدواریم سال 96 سالی موفق در جذب سرمایه گذاری خارجی باشد.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان گفت: اولویت های شهرستان های استان در سازمان مدیریت احصا شده و به دلیل محدودیت منابع دولتی، مدیران باید در هزینه کرد آن و نظارت بر آن دقت زیادی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز