خبرگزاری کار ایران

مدیر مرکز آموزش سازمان برنامه‌ریزی گیلان تاکید کرد

ضرورت توجه به پژوهش برای حل مشکلات اجتماعی - فرهنگی گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۳۹۹

مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان گفت: پژوهش و تحقیق برای رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی استان بسیار ضروری است.

به گزارش ایلنا از رشت، دومین کنفرانس مطالعات اجتماعی، فرهنگی و پژوهش دینی" در مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان برگزار شد.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان در این کنفرانس در سخنانی گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و جدیدترین روش های پژوهشی انجام یافته در مباحث اجتماعی، فرهنگی و دینی در راستای بهره‌مندی از تجارب صاحبنظران در این عرصه، تبادل اطلاعات بین اساتید و دانشجویان و انتقال آن به مدیران سازمانی بوده است.

کیمیا تنهایی با تأکید بر ضرورت توجه به امر آموزش، سرمایه انسانی، پژوهش‌های اجتماعی، فرهنگی و دینی، ادامه داد: تعداد مقالات رسیده به کنفرانس 120 مقاله بوده است که از این تعداد، 80 مقاله مهر تأیید علمی، 35 مقاله در سطح سخنرانی و 45 مقاله در سطح پوستر پذیرش شدند.

وی به منابع غنی فرهنگی و دینی جامعه اسلامی کشورمان اشاره کرد و افزود: بسیاری از کشورهای جهان، بسیاری از الگوهای دینی و فرهنگی جامعه ما را سرلوحه برنامه توسعه خود قرار دادند. می طلبد ما نیز توجه بیشتری به این موضوع داشته باشیم.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با اشاره به تنگناها و چالش های مطرح شده در سند برنامه ششم توسعه استان، که حاصل کار بیش از 30 کمیته کارشناسی از بخش‌های دولتی، دانشگاهی و خصوصی بوده است تصریح کرد: پژوهش و تحقیق برای رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی استان بسیار ضروری است. بدین منظور این مرکز آمادگی خود را جهت برگزاری همایش‌ها و میزگردهای تخصصی و هم‌اندیشی در راستای توسعه اجتماعی و فرهنگی استان اعلام می‌دارد.

تنهایی در خصوص مشارکت دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی گفت: این کنفرانس با مشارکت دانشگاه امام صادق(ع)، پردیس خواهران و بنیاد فرهنگی حضرت  مهدی موعود (عج) استان گیلان و نیز با همکاری و حمایت علمی دانشکده رفاه تهران، پژوهشگاه علوم اسلامی دانشگاه امام صادق(ع)، معاونت پژوهشی حوزه علمیه کشور، انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه، انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مرکز فقهی امام باقر(ع) پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی گیلان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر رشت و مرکز آموزش، پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان به اجرا درآمد.

وی خاطرنشان کرد: از مقالات ارائه شده در این کنفرانس می‌توان به عناوین: بررسی ویژگی‌های الغدیر و بعد کلامی شخصیت علامه امینی، جایگاه غدیر در رسالت پیامبر اعظم با تاکید بر آیه تبلیغ و اکمال دین از منظر تفاسیر اهل سنت، مراجعه مفهوم الکفر و دلالته و فقا لآیات القرآن الکریم، نقش و جایگاه کارآفرینی در تولید اشتغال، اثر بخشی گروه درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بهبود افسردگی، تحلیل و بررسی نظریات شورای نگهبان پیرامون حقوق کار از منظر حقوق عمومی، تاثیر نمادها و نشانه های قرآن کریم در تآویل و تعمیق باورهای دینی اشاره کرد.

 در ادامه این کنفرانس، یک کارگاه آموزشی با عنوان «جامعه دینی و هوش معنوی» به اجرا درآمد که مورد استقبال شرکت کننده‌ها قرار گرفت و در پایان برنامه از اساتید و سخنرانان برتر با اهدای لوح و تندیس تقدیر به عمل آمد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز