خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ورزش وجوانان گیلان:

گیلان در المپیک آینده صاحب مدال خواهد شد/ قبول ندارم به لحاظ ورزشی از مازندران عقب هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۱۶۳

مدیرکل ورزش وجوانان گیلان گفت: اگر اتفاق خاصی نیفتد و به موانع غیرطبیعی برخورد نکنیم، مطمئن باشید گیلان در المپیک آینده حداقل در یک رشته صاحب مدال خواهد شد.

به گزارش ایلنا از رشت، مسعود رهنما گفت: لفظ مدیر کل بودن را برای خودم برند و افتخار نمی دانم. اگر در چنین جایگاهی حضور دارم، نه به عنوان مدیر کل بلکه به عنوان یک متخصص که دغدغه هایی از بابت کارهای فرهنگی و اجتماعی در صنف خودم دارم آمده ام و پای آن نیز مانده‌ام.
 
وی افزود : زمان معارفه ام یک بحثی در مورد تیم های ورزشی مطرح کردم و بحث دیگرم هم راجع به مدال المپیک و موارد مرتبط با آن بود. ما در 64 سال گذشته مدالی در المپیک نداشته ایم و این تنها به دوره مدیریت بنده بر نمی‌گردد. در المپیک گذشته آمدند و گیلان را با همسایه کناری اش مازندران مقایسه کردند در حالی که آن ها ممکن است در یک رشته ای خاص مدال آوری داشته باشند اما اینکه بگوییم به لحاظ ورزشی از ما جلوتر هستند را اصلا قبول ندارم. البته وظیفه اداره کل تربیت قهرمان نیست اما من روی این مسئله حساس بوده ام و در رشته اختصاصی خودم بعد از 50 سال تیمی قهرمان جهان شد که من سرمربی اش بوده ام.
 
رهنما گفت : کارگروهی را تشکیل داده ایم که نتایج آن در برخی رشته ها از سال قبل شروع شد. مثل قایقرانی، کاراته، تکواندو که پای قضیه ایستادم و هزینه پرداخت کردم. نتیجه پیگیری دو ساله را هم الان مشاهده کردید که سرمربی و بازیکن در رده های سنی داریم. ما در حال حاضر بازیکنی داریم که در تکواندوی آسیا طلا گرفت. در جایی که در ۵۰ سال اخیر طلا نداشت موفق به کسب مدال شدیم.
 
وی گفت : ما باید آرمین هادی پور که زیر نظر مصطفی رضازاده کار می کند را نام ببریم یا محمد رهبری شمشیرباز قهرمان که در اینجا رشد کرده و یا سعید حسنی پوری که زیر نظر ما کار کرده را باید از آن اسم برد. فردین معصومی از همین جا معرفی شد، اینکه مثلا بیایم بگوییم حسن زاهدی که در استانی دیگر کار کرده و در آن جا زندگی می کند را بیاوریم در گیلان، چه برآیندی از فعالیت ورزش در گیلان را نشان می دهد؟

مدیرکل ورزش وجوانان گفت: در حوزه‌های عمرانی از نهضت تلمبار سازی به سمت سالن های تخصصی پیش رفته ایم در حالی که در گذشته اینطور نبوده است. سالن تخصصی وزنه برداری در لنگرود، یا سالن تخصصی کشتی فومن، سالن تخصصی پینگ پنگ در املش آستانه، سالن های تخصصی حوزه بانوان، آکادمی کاراته، توسعه سالن تخصصی وزنه برداری در رشت و... همه از فعالیت هایی بوده است که در این دوره صورت گرفته است.
 
رهنما در خصوص عملکرد گیلان در المپیک پیش رو نیز گفت : اگر اتفاق خاصی نیفتد و اگر به موانع غیر طبیعی مثل بحث برخورد ورزشکاران به اسرائیل و یک سری مسائل دیگر برخورد نکنیم، مطمئن باشید گیلان در المپیک آینده حداقل در یک رشته صاحب مدال خواهد شد. خدا را شاکر هستم که در دوره من انقلابی هم در پروژه های عمرانی اتفاق خواهد افتاد.

رهنما در خصوص حواشی اخیر برخی به ظاهر کانال‍‌های اطلاع رسانی گفت : من اگر به نتیجه ای برسم که معاون یا فردی را تغییر دهم ، حتما اینکار را خواهم کرد و از آنجایی که پای سفره نظام نشسته ام و عملکرد من نه الان، بلکه از 30 سال گذشته که به عنوان عضو تیم ملی و بعدها سرمربی و... بودم، مشخص است و امتحان خودم را پس داده ام و با این هیاهوها عقب نشینی نخواهم کرد.

وی گفت : طبق ماده ای که بر اساس آن 27 صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده به ورزش اختصاص خواهد یافت می توانیم به طور کل پروژه های استان گیلان را تمام کنیم و ورزشگاه های عضدی ، سردارجنگل رشت و تختی انزلی بایستی چشم وچراغ ما باشند.

رهنما افزود : طبق صحبت با پیمانکار ظرف یک ماه چمن و اسکوربورد آماده و برای سایر موارد استاندارد اولیه فراهم خواهد شد و سازمان لیگ هم مساعدت هایی را انجام داده است تا ما مهلت لازم برای کار را داشته باشیم.حدود 60 تا 70 درصد از بودجه های عمرانی ورزش استان را برای سه ورزشگاه عضدی، سردارجنگل رشت و تختی انزلی گذاشته ایم.
 
وی گفت : پیشنهاداتی در این خصوص بود و بحث مطالعاتی آن صورت گرفت اما برای عضدی نه و احتمال اینکه سردار جنگل در آینده مسقف بشود وجود دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در خصوص صعود سپیدرود نیز گفت : کمترین سهم موفقیت سپیدرود را به اداره کل تعمیم دهید و بیشترین سهم سقوط داماش هم به گردن اداره کل ورزش و جوانان گیلان، اما باور کنید فقط با تعامل است که موفقیت حاصل می شود و هرگز یکی دو عامل نمی تواند منجر به چنین اتفاقاتی شود.

وی افزود: بعد از صعود سپیدرود رویکرد جامعه ورزش در سطح کشور خوب و در سطح استان برای کمک به دولت تدبیر و امید عالی بود. فکر می‌کنم در این راه و به واسطه عملکرد مسئولان ورزشی و خود آقای افتخاری، جامعه ورزشی بالای 97 درصد به آقای روحانی کمک کردند. آن کمکی که دکتر نوبخت برای سپیدرود انجام داده اند، انشالله برای تیم های دیگر از جمله داماش هم ادامه داشته باشد. داماش بخشی از دغدغه های مردم رشت است.

وی در خصوص تزریق اعتبارات قول داده شد توسط دکتر نوبخت گفت : حدود یک چهارم واریز شد و پنجاه درصد دیگر به حساب اداره کل واریز می شود و تا سقف یک ماه تمامی اعتبارات مصوب شده به طور کامل به حساب خواهد نشست اما ما هم مدیریت خواهیم کرد، زیرا که منابع مالی دولت است.

رهنما گفت: توزیع اعتبارات ملی و منطقه ای باید بر اساس شاخص‌های کمی و کیفی باشد. رضا مسرور در بخش ورزشی خیلی کمک کردند و به نظر می رسد ظرفیت منطقه آزاد انزلی می تواند فرا منطقه ای باشد.
 
وی گفت: دستور صریح مقام عالی وزارت ورزش در آخرین‌دیداری که با وی داشتم ماندن بنده در گیلان بود و به لطف خدا با مدال المپیک از این مسئولیت خواهم رفت.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز