خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

لزوم‌ گسترش شبکه‌های جاده‌ای، ریلی، دریایی و پروازی در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۱۹۰

وزیر راه و شهرسازی گفت: 4 شبکه ریلی، هوایی، دریایی و جاده ای را باید در منطقه سیستان و بلوچستان گسترش دهیم زیرا این استان می‌تواند ارتباط فرا منطقه ای داشته و برای کشور بهره وری بالایی داشته باشد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، عباس‌آخوندی پیش ازظهر امروز در جلسه ستاد مقاومتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پروژه ها و برنامه های مهمی در حوزه های تجارت گردشگری، زیرساخت‌ها ، حمل و نقل ، انرژی و گاز در سیستان و بلوچستان انجام شده و شاخص ها و گزارشات دریافتی از مدیران استانی خوب و مثبت تلقی می شود.

وی ظرفیت ها و پتانسیل های‌ سیستان و بلوچستان را متمایز دانست و افزود: لازم است بیش از این از پتانسیل های این استان بهره وری شود و برای گام برداشتن در مسیر اجرای پروژه های بزرگتر آمادگی داشت.

آخوندی ضمن‌اشاره به لزوم نگاه برون مرزی به سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم نرخ بهره وری را افزایش دهیم و سرمایه ها را وارد استان کنیم باید به سیستان و بلوچستان فراتر بنگریم.

 وی افزود: برای چهار بعد حمل و نقل ترکیبی استان شامل شبکه پروازی ریلی، جاده ای و دریایی برنامه پنج سال تدوین شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان نیاز به سرمایه گذاری های سنگینی دارد، افزود: راه‌ آهن زابل- زاهدان -چابهار و بعد از آن بیرجند بین 4 تا 5 میلیارد دلار هزینه نیاز دارد.

وی افزود: برنامه‌ ما بر این بود که نقاط جمعیتی و مرزی کشور را پوشش دهیم از این رو لازم است راه آهن زابل پوشش داده شود.

این مسئول ادامه داد: بزرگراه و آزادراه، همچنین فرودگاه ها و سایر ساخت های حوزه راه و شهرسازی اعتبارات کلانی می‌طلبد و هرچه در این استان و توسعه آن صحبت می‌کنیم باید محیط ما ملی یا فرامنطقه‌ای باشد.

وی گفت: یک برنامه پنج ساله برای فرودگاه‌های استان در نظر بگیریم و زمینه اجرای آن را فراهم کنیم و در هر چهار بعد حمل و نقل زمینی، دریایی، هوایی و ریلی این برنامه پنج ساله را تهیه کنیم.

آخوندی بیان کرد: اتفاقات خوبی در حوزه حمل و نقل در سیستان و بلوچستان رخ داده و آماده افتتاح بندر شهید بهشتی چابهار هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز