خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس تاکید کرد:

ظرفیت‌ایران برای‌اصلاح‌پذیری زیاد است / شروع سرمایه‌گذاری نفت ایران در خزر

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۱۹۱

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ظرفیت ایران برای اصلاح پذیری زیاد است، گفت: مشکلات اقتصادی و منابع آب گیلان قابل حل است.

به گزارش ایلنا از رشت، علی لاریجانی رئیس‌مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه شورای اداری استان گیلان که همزمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان نورانی و انصاری با حضور استاندار، نمایندگان و مدیران، خانواده شهدا در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مطالبی که توسط نمایندگان گیلان مطرح شد، نشاندهنده این است که دردمندی گیلان و کشور را دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخشی از زندگینامه شهید انصاری مبنی بر اینکه «هر وقت خبر شهادتم را شنیدید مطمئن باشید به دو جای بدنم شلیک شده، قبلم که برای خدمت به مردم می‌تپد و مغزم که به خدا می‌اندیشد»، افزود: انسان باید قلبش برای مردم و ذهنش با خدا باشد؛ این روش باید الگویی برای همه مدیران باشد که نشان‌دهنده نهایت تلاشگری برای مردم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: گیلان با وجود علمای برجسته نظیر آیت‌الله قربانی که استوانه علمی است، همچنین تلاشگرانی نظیر نمایندگان و استاندار از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه نقص‌هایی که وجود دارد باید رفع شود و ما به آینده امیدوارهستیم، گفت:در شرایطی که منطقه درگیر جنگ است، مخاطراتی برای ما هم وجود دارد اما با ظرفیت‌های تصمیم گیری که در کشور وجود دارد در سطح کلان امیدوارکننده است.

وی ادامه داد: دشمنان سال‌هاست تروریسم را در منطقه پشتیبانی می‌کنند و درصدد هستند که در ایران هم سنگ اندازی کنند؛ در مجلس هم پیگیر این مسائل هستیم زیرا اگر در بررسی منابع و استفاده بهینه راهکار نداشته باشیم در مواجه با مخاطرات به مشکل برمی‌خوریم.

لاریجانی تاکید کرد: مسیر آینده روشن است با تدابیر مقام معظم رهبری می‌توانیم از گردنه‌ها عبور کنیم، معتقدم باید با امیدواری کار کرد.

لاریجانی  با اشاره به اینکه در مورد مسائل کلان کشوری ضعف‌هایی در مسائل درونی داریم، تصریح کرد: در بودجه سال 96 مبلغ 50 هزار میلیارد را به اوراق مشارکت اختصاص دادیم، بودجه متورم است و در مجلس در راستای کاهش تورم بودجه کار کردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ظرفیت ایران برای اصلاح پذیری زیاد است، اضافه کرد: مشکلات اقتصادی و منابع آب گیلان که مطرح شد قابل حل است؛ سدهایی که گفته شد باید با مطالعات دقیقتری پیگیری شوند.

لاریجانی افزود: برای پتروشیمی گیلان شرایط سرمایه گذاری خوب است، این پروژه به دولت نیاز ندارد بلکه باید از بخش خصوصی بهره مند شد و ما هم از صندوق توسعه کمک می‌گیریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران باید سرمایه گذاری نفت در دریای خزر را شروع کند، گفت: در شرایطی که همه کشورهای حاشیه از منابع نفتی خزر بهره مند می‌شوند ایران هم باید از این فرصت استفاده کند و بهره مند شود، زمانی با مشکلاتی در این خصوص مواجه بودیم ولی اکنون نباید این مسئله بر اقتصاد استان و کشور تاثیر بگذارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید محدوده منطقه آزاد را برای ایجاد فرودگاه و راه آهن افزایش دهیم، ادامه داد:‌ برای فراهم آوردن امکانات زیرساختی نظیر راه آهن باید محدوده منطقه آزاد را عوض کنیم.

وی با اشاره به معضل پسماند، گفت: منتظر نمانید پسماند را ملی کنیم، می‌توانید از این طلای کثیف در تولید برق و کود استفاده کنید، برخی استانها هم با اقدامات فرهنگی و سرمایه گذاری شروع کردند.  

لاریجانی ادامه داد: سطح آب زیرزمینی در گیلان بالاست، مسئله فاضلاب هم از دیگر معضلات استان است که باید اقدامات عملی در این خصوص در استان انجام گیرد و ما هم کمک می‌کنیم.

وی با تاکید بر توسعه کشاورزی در استان، تصریح کرد: اقتصاد کشاورزی ما دچار عیب است که باید ارزش افزوده کشاورزی در سطح معمول قرار گیرد. در حوزه چای هم تلاش‌های خوبی شده که وضعیت اقتصادی را عوض می‌کند.

لاریجانی اضافه کرد: مشکلات مربوط به ابرشیم و تالاب انزلی که دغدغه خاطر همکاران است را دنبال خواهیم کرد. 

ظرفیت‌ایران برای‌اصلاح‌پذیری زیاد است / شروع سرمایه‌گذاری نفت ایران در خزر

ظرفیت‌ایران برای‌اصلاح‌پذیری زیاد است / شروع سرمایه‌گذاری نفت ایران در خزر

ظرفیت‌ایران برای‌اصلاح‌پذیری زیاد است / شروع سرمایه‌گذاری نفت ایران در خزر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز