خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی مطرح کرد

خشونت خانگی در جامعه رو به افزایش است

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۸۳۶

سرانجام فشار افکار عمومی درباره پرونده‌ زن شکنجه شده خراسانی به نام اعظم موجب شد که بیشترین مجازات در مورد آزاردهنده‌ وی که همسرش بود اعمال شود.

به گزارش ایلنا معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی با اعلام این مطلب درباره پروند شکایت  اعظم از همسرش  که سال گذشته  وی را به همراه دو فرزندش مورد شکنجه وآزار قرار داده بود ،افزود:  خشونت خانگی در جامعه رو به افزایش است که این موضوع از افزایش پیامدهای طلاق، روابط فراخانوادگی و سایر آسیب‌های مشهود، معلوم می‌شود.

غلامحسین حقدادی در این باره گفت: خشونت خانگی در رسانه‌ها و به خصوص در فضای مجازی، بازتاب زیادی دارد و افکار عمومی نسبت به آن حساسیت بالایی نشان می‌دهد.

 معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه در طول سال صدها زن مورد خشونت شوهران و نزدیکان خود قرار می‌گیرند و بعضی هم از ناحیه‌ افراد غریبه مورد آزار واقع می‌شوند، اضافه کرد: در این میان، هم شخص خشونت‌دیده و هم فرد خشونت‌گر، هر دو قربانی هستند زیرا هر کدام به نوعی دچار آسیب می‌شوند. زنان و کودکان، قربانی‌های اصلی این آسیب هستند و هرگونه خبری در این زمینه، افکار عمومی جامعه را به شدت جریحه‌دار می‌کند.

وی اضافه کرد: خشونت خانگی، فقط به همان لحظه و روز به روز خشونت محدود نمی‌شود زیرا عواقب و مسائلی که در خود افراد و در خانواده برجا می‌ماند تا مدت‌ها زمینه‌ بروز مشکلات جدید و مصائب اجتماعی را فراهم می‌آورد.

وی با اشاره به طرح ایجاد خانه‌های امن، یادآور شد: طرح ایجاد خانه‌های امن اولین تجربه‌ مشارکت بخش خصوصی در مسائل اجتماعی است که خراسان رضوی، در حال حاضر، خانه‌ امن برای قربانیان خشونت خانگی دارد و در پرونده‌ معروف به اعظم، زن خشونت‌دیده و فرزندانش تا یافتن مکانی امن و مورد حمایت دولت برای زندگی، در آنجا مهمان بودند.

   حقدادی با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در تاسیس و اداره‌ خانه‌های امن نیز گفت: حسن نیت بهزیستی در مشارکت‌ دادن شهروندان در امور اجتماعی، در این برنامه به خوبی مشهود است.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی یادآور شد: در حال حاضر یک خانه امن در مشهد وجود دارد و قرار است زنان خشونت‌دیده که از طرف مراجع مختلف معرفی می‌شوند، در این خانه‌ها حضور یابند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز