خبرگزاری کار ایران

جنوب کرمان رتبه اول تولید خرما در کشور را به خود اختصاص داد

آغاز برداشت خرمای زودرس در جنوب استان

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۶۳۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از آغاز برداشت خرمای زودرس در جنوب این استان خبرداد و گفت: جنوب کرمان رتبه اول تولید خرما را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا، سید یعقوب موسوی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: المهتری، شکری و نگار از ارقام زودرس خرمای این منطقه است که کار برداشت آن شروع شده و تا پایان آبان با ارقام دیر رس هلیله‌ای و مرداسنگ ادامه دارد.

موسوی افزود: برداشت سایر ارقام تجاری از جمله مضافتی و کلوته در سطح 30 هزارهکتار از اراضی این منطقه از نیمه دوم مرداد آغاز می‌شود. 

 گفته وی 190 هزار تن خرما در این منطقه تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی کشورهای اروپا، جنوب شرقی آسیا و آسیای میانه از جمله روسیه ، آذربایجان، چین، هندوستان و افغانستان  شود.‎

موسوی تصریح کرد: خرمای منطقه جنوب کرمان ارگانیک و بدون استفاده از هرگونه سموم شیمیایی تولید و دارای طعمی بی نظیر  است که این ویژگی باعث استقبال جهانی از این خرما شده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: جنوب کرمان رتبه اول تولید و رتبه دوم سطح زیر کشت خرما را در کشور به خود اختصاص است.

جنوب استان کرمان با سطح زیر کشت بیش از 260 هزار هکتار و با تولید سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، 60 درصد تولیدات این بخش را در استان به خود اختصاص داده است.

سازمان جهاد کشاورزی جنوب  استان کرمان هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، رودبار جنوب، فاریاب و عنبرآباد را زیر پوشش دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز