خبرگزاری کار ایران

معاون اداره محیط‌زیست همدان خبرداد:

آغاز سرشماری تابستانه وحوش استان همدان

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۰۱۲

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان از آغاز سرشماری تابستانه وحوش در مناطق حفاظت شده این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی صفی‌خانی ضمن بیان این خبر اظهار داشت: سرشماره تابستانه وحوش در مناطق حفاظت شده استان همدان از 14 تیرماه آغاز شده است و تا پایان تیر ادامه دارد.

صفی‌خانی افزود: پستانداران شاخص مناطق از جمله پازن، قوچ، میش، بز، گرگ، کفتار، روباه، شغال، خرگوش، گراز  و... در این سرشماری مورد شمارش قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه سرشماری وحوش، دو بار در طول سال انجام می‌شود، افزود: سرشماری تابستانه به منظور ارزیابی وضعیت زاد و ولد وحوش مورد نظر است.

صفی خانی خاطرنشان کرد: براساس آخرین بررسی و گزارش کارشناسان محیط زیست حدود هزار و 131 گونه جانوری شامل پستاندار، پرنده، خزنده و دوزیستان در اکوسیستم‌های خشکی و آب‌های ایران زیست می‌کنند و از این تعداد در مجموع 307 گونه در استان همدان براساس مشاهدات در سرشماری‌های سالانه  و انجام طرح‌های مطالعاتی شناسایی شده است که حدود 27 درصد تنوع زیستی کشور را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: 40 گونه پستاندار، 181 گونه پرنده، 43 گونه خزنده، 39 گونه ماهیان و 4 گونه از دوزیستان در همدان شناسایی و مشاهده است که گونه‌های جانوری خاص استان  شامل قوچ و میش ارمنی و سنجاب زمینی است.

وی بیان کرد: حدود 2.7 درصد از سطح استان همدان را 6 منطقه حفاظت شده به نام های خانگرمز، لشگردر، گلپرآباد، ملوسان، آلموبلاغ و نشر تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز