خبرگزاری کار ایران

کاهش سن مصرف سیگار از 17 سال به 10سالگی در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۷۳۹

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: متاسفانه سن مصرف اولین سیگار از 17 سالگی به 10 سالگی کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا، رسول انتظار مهدی در همایش هفته بدون دخانیات اظهار کرد: درصد افراد سیگاری در استان از میانگین کشوری بالاتر  است حتی سن شروع سیگار نیز در استان پائین تر از میانگین کشوری است و سن مصرف اولین سیگار از 17 به 10 سالگی کاهش یافته است.

وی توجه جدی مسئولان استانی برای مبارزه با استعمال دخانیات را خواستار شد و گفت: از 10350مرکز عرضه مواد دخانی شهری در استان فقط 1288 دارای مجوز است و از 4552 مرکز عرضه مواد دخانی روستایی، 304 مورد دارای مجوز عرضه هستند.

انتظار مهدی مبارزه جدی با متخلفان و عرضه کنندگان غیرقانونی دخانیات را نیز یادآور شد و ادامه داد: افزایش یک درصد شیوع مصرف سیگار سرانه هزینه های مراقبتهای بهداشتی را به میزان 35.5 دلار افزایش می‌دهد .

وی ادامه داد: در حال حاضر یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر از جمعیت جهان سیگاری هستند و  84 درصد از جمعیت سیگاری جهان در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند .

رئیس مرکز بهداشت استان اضافه کرد: حدود 8 میلیون نفر مصرف کننده دخانیات در کشور هستند و  14.13 درصد جمعیت کشور مصرف کننده دخانیات هستند.

وی پایش وضعیت شیوع مصرف دخانیات، حفاظت از افراد در برابر تماس با دود محیطی دخانیات، کمک به افراد برای ترک دخانیات، هشدار در مورد خطرات استعمال دخانیات، اجرای ممنوعیت جامع تبلیغ، ترویج و حمایت از دخانیات، افزایش مالیات مواد دخانی را از راهبردهای کلیدی ششگانه برگرفته شده از مفاد کنوانسیون سازمان بهداشت جهانی در مورد کنترل دخانیات عنوان کرد .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی حمایت طلبی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به خصوص اعضای کمیسیون امور اقتصادی مجلس شورای اسلامی، حمایت و پشتیبانی همه جانبه از ارگان های درگیر در برنامه از طرف مقامات شهرستانی (به خصوص فرمانداران) و لزوم مشارکت جمعی در پیشبرد اهداف قانون و جلوگیری از فرافکنی سازمانی را از جمله انتظارات دانشگاه علوم پزشکی در اجرای دقیق قوانین مربوط به مبارزه با دخانیات بیان کرد ./

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز