خبرگزاری کار ایران

مدیر برنامه نادر مشایخی خبر داد:

اجرای موسیقی باروک در همدان

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۹۹۹

نادر مشایخی رهبر سابق ارکستر سمفونیک تهران و مدیر هنری اینتر ارکستر تهران به‌زودی برای برگزاری کارگاه و پرفورمنس موسیقی کلاسیک و معاصر به همدان می‌آید.

به گزارش ایلنا، مازیار محمدی، مدیر داخلی برنامه کارگاه و پرفورمنس نادر مشایخی در همدان با اشاره به این رویداد هنری می­‌گوید: نادر مشایخی بعد از سال­‌ها با هدف پیش بردن موسیقی جدی و پژوهشی اقدام به برگزاری کارگاه­‌های آموزشی موسیقی کلاسیک و معاصر همچنین به اجراهای متفاوت در تهران و شهرستان‌­ها روی آورده است.

وی ادامه داد: هسته اصلی فعالیت‌­های وی در "اینتر ارکستر تهران" به رهبری خودش و مدیریت وحید افتخار حسینی است که تاکنون اجراهای متفاوت و موفقی از موسیقی کلاسیک و  تجربی داشته‌­اند.

محمدی با معرفی اعضای گروه افزود: پس از درخواست از استاد مشایخی و پذیرفتن وی، پیگیری‌ها را انجام دادم و فراخوانی برای جذب نوازندگان علاقه‌مند برای حضور در اجرای موسیقی منتشر کردم. نزدیک به 30 نفر از نوازندگان مختلف در ژانرها و سلایق مختلف موسیقی اعلام آمادگی کردند که نشان از انسجام هنرمندان برای کسب تجربه از هنرمندی بزرگ است.

وی در ادامه متذکر شد: خواست استاد مشایخی حضور نوازندگان با سطوح مختلف بود. البته گزینش دوستان توسط راستین هستی‌پرست یکی از آهنگسازان موفق همدانی انجام شد و حداقل شرایط نوازندگی شرط اولیه بود اما مبنای اصلی، حضور علاقه‌مندان این پروژه به درخواست خود وی بود. راستین هستی‌پرست وظیفه دستیار رهبری نادر مشایخی را در نبود وی برای تمرینات رپرتوار مد نظرشان برعهده گرفتند که البته زحمت زیادی را از روی علاقه متقبل شدند.

این نوازنده با اشاره به بهره‌گیری از توانایی‌­های نوازندگان بومی ادامه می‌­دهد: یکی از نکات مد نظر استاد مشایخی اجرای قطعات ساخته شده هنرمندان همدانی بود و اوایل تمرین­‌ها اعلام شد اگر نوازندگان در حوزه صحیح آهنگسازی اثری آماده اجرا دارند، می‌توانند ارایه کنند تا در همین پرفورمنس و کارهای بعدی در صورت ادامه حیات این ارکستر اجرا شود. این روش تشویقی استاد برای پیشبرد فعالیت­‌های موسیقایی در شهرستان­‌ها است. دو قطعه از راستین هستی‌پرست و علیرضا فرجیان نوازنده ویولنسل این تمرین می‌شود تا به­ صورت بیز در روز پرفورمنس اجرا شوند.

وی خاطرنشان کرد: تمرینات از یک‌ماه پیش با فرستاده شدن پارتیتورهای مورد نظر استاد مشایخی در آموزشگاه موسیقی نیلبک به مدیریت رضا جمشیدیان که روند دریافت مجوز برای برگزاری این برنامه را پیگیری کردند آغاز شده است. در این برنامه پژوهشی و تجربی، آثاری از موزیسین ­های دوران باروک و معاصر به ترتیب ژان بابتیست لولی و آروو پرت و مشایخی تمرین و اجرا خواهد شد.

مدیر داخلی برنامه نادر مشایخی در همدان با اعلام زمان اجرای این برنامه گفت: قطعاتی که قطعا علاوه بر قانع کردن خواست و سلیقه مخاطبان خاص موسیقی کلاسیک و معاصر به آماده‌سازی ذهنی و شناختی مخاطبان عام کمک می‌کند. دو روز کارگاه پژوهشی این سبک از موسیقی که قبل از در روزهای 18 و 19 مردادماه توسط استاد مشایخی انجام می­‌گیرد روز 20 مرداد نیز برنامه اصلی پرفورمنس نیز 20 مردادماه اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز