خبرگزاری کار ایران

پرداخت23 میلیارد ریال وام خود اشتغالی به مدد جویان کاشان

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۳۳۰

معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان از پرداخت بیش از23 میلیارد ریال وام خوداشتغالی درقالب 239 طرح به مددجویان بهزیستی این شهرستان طی سال گذشته خبرداد.

به گزارش ایلنا در کاشان مهدی جهادی درنشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی درگفت و گو با خبرنگاران با ارائه گزارشی ازعملکرد یک ساله این اداره ، به بیان فلسفه وجودی سازمان بهزیستی پرداخت و گفت: سازمان بهزیستی سازمانی متخصص ، دانش مدار و پاسخگو است که به دغدغه‌ها و نیازهای جامعه هدف خود با رویکرد پیشگیری، توانبخشی و امور اجتماعی می پردازد و بنا دارد تا خدمات خود را به بهترین نحو ممکن به جامعه هدف ارائه کند.

وی ضمن برشمردن فعالیت‌های این اداره در سال گذشته افزود: بهزیستی به عنوان تنها نهاد متولی بخش دولتی است که رسالت ارتقاء سطح رفاه اجتماعی اقشار نیازمند ، آسیب دیده و در معرض آسیب را بر عهده داراست.

جهادی، بازتوانی را به عنوان اساسی ترین اصل در بهزیستی دانست و گفت: هر چه بیشتر در زمینه ی باز توانی معلولین ، زنان سرپرست خانوار و … اقدام شود شاهد خودکفایی اقتصادی مددجویان و کاهش نرخ آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

وی ثبت‌نام کنندگان اشتغال دراین اداره طی سال گذشته را 258 مورد ومعرفی به  کاریابی های طرف قرارداد با بهزیستی این شهرستان را 56  نفر اعلام کرد وگفت : 12 نفر ازاین تعداد تاکنون جذب بازارکارشده اند.

رئیس اداره بهزیستی کاشان، هزینه پرداختی به مراکز آزاد آموزش و فنی وحرفه ای مددجویان بابت آموزش رشته های مختلف درسال گذشته را  بیش از227 میلیون ریال عنوان کرد و گفت : تنها یک نفر از سهمیه سه درصدی استخدام معلولان  در سال گذشته دراین اداره استفاده شده است.

جهادی پرداخت حق بیمه کارفرمایی 45 نفر از مددجویان را بیش از 841  میلیون ریال  عنوان کرد وگفت : 285 نفر نیز ازبیمه بند ب قانون هدفمندی یارانه ها  بهره مند شده‌اند.

وی کمک هزینه تهیه وساخت مسکن 26 مورد از مددجویان تحت پوشش بهزیستی این شهرستان در سال گذشته را بیش از455 میلیون ریال عنوان کرد وگفت : 20 نفرازمددجویان  نیز از پرداخت  عوارض  صدور پروانه ساختمان به مبلغ 400  میلیون ریال  معاف شده اند.

 وی رایگان‌کردن 37مورد امتیاز آب به مبلغ 555 میلیون ریال ، 18 مورد رایگان کردن امتیاز  فاضلاب به مبلغ 144 میلیون ریال ، رایگان کردن  70 مورد امتیاز برق به مبلغ 875 میلیون ریال‌طی سال گذشته را ازدیگر اقدامات این اداره برشمرد وگفت : طی سال گذشته 30 مورد از مددجویان  به مبلغ 180 میلیون ریال از سهمیه رایگان امتیاز گاز نیز بهره مند شده اند./

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز