خبرگزاری کار ایران

مسئول کمیته بازی‌های الکترونیک اصفهان خبرداد:

اولین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای مراکز فرهنگی استان اصفهان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۰۰۲

مسئول کمیته بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک اصفهان گفت: اولین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای مراکز فرهنگی استان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در اصفهان، محمدمهدی کاظمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال 2017 طی تأیید شورای المپیک آسیا این بخش به‌عنوان ورزش‌های رسمی شناخته شد، افزود: در سال آینده بازی‌های الکترونیک در مسابقات آسیایی اندونزی با عنوان نمایشی و در سال 2022 در چین به‌صورت رسمی حضور خواهد داشت.

وی ادامه داد: بازی‌های الکترونیک در چهار گروه بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌های کنسول، بازی‌های رباتیک و ماشین‌های رادیو کنترل دسته‌بندی‌شده و این کمیته وظیفه برگزاری مسابقات و دوره‌های آموزشی را دارد.

کاظمی با اشاره به برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری انتخابی تیم ملی در سال 93 و مسابقات جوانان در سال 94، گفت: در اواخر مرداد یا شهریورماه سال جاری سومین دوره بازی‌های الکترونیک اصحاب رسانه اصفهان را برگزار خواهیم کرد.

مسئول اولین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای مراکز فرهنگی استان اصفهان اضافه کرد: این مسابقات با حضور 90 شرکت‌کننده در نوبت صبح برای رشته FIFA و در نوبت بعدازظهر در رشته PES ویژه آقایان برگزار می‌شود.

وی در مورد نحوه برگزاری این مسابقات گفت: پس از قرعه‌کشی، شرکت‌کنندگان ابتدا به‌صورت گروهی و سپس به‌صورت حذفی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

کاظمی از برگزاری اولین دوره مسابقات بازی‌های الکترونیک معلولین در آبان ماه سال جاری خبر داد و افزود:  همچنین در نظر داریم مسابقات دانشجویی استان را در آذرماه و اولین دوره داوری بازی‌های رایانه‌ای را در شهریور سال جاری برگزار کنیم.

60 قهرمان در سطح کشور

همچنین دبیر هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان گفت: با برگزاری انتخابات هیئت انجمن‌های ورزشی در سال ۹۴ و آمدن حمیدرضا غزنوی شاهد تحولات بسیار خوبی در هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان به‌ویژه در بخش استعدادیابی و قهرمان‌پروری بودیم که نتیجه آن معرفی نزدیک به ۶۰ قهرمان در سطح کشور، آسیا و جهان در سال‌های ۹۴ و ۹۵ بوده است.

وی افزود: ۳۵ رشته ورزشی در قالب ۱۸ کمیته در هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان فعال هستند و کمیته بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک یکی از کمیته‌های بسیار فعال هیئت است و تعاملات خوبی با سازمان‌های مختلف استان دارد.

وی ادامه داد: با توجه به پتانسیل زیادی که رشته‌های ورزشی زیرمجموعه هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان، آمادگی هرگونه همکاری با سازمان‌های مختلف شهر اصفهان را داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز