خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی البرز خبر داد:

کشف اشیا عتیقه متعلق به هزاره اول قبل از میلاد در ساوجبلاغ

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۳۹۹

فرمانده انتظامی استان البرز از کشف ظروف عتیقه متعلق به هزاره اول قبل از میلاد در شهرستان ساوجبلاغ به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار بخشعلی کامرانی صالح با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت فردی در امر خرید و فروش اشیا عتیقه قدیمی و قاچاق درشهرستان ساوجبلاغ، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.
 
سردار کامرانی صالح افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه متهم را در منطقه هیو شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی پس از محاصره آن مکان، نامبرده را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
 
وی گفت: در بازرسی از منزل متهم تعداد یک عدد ریتون سفالی و یک عدد کاسه سفالی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و یک عدد چراغ پی‌سوز سفالی مربوط به اوایل دوران اسلامی کشف و یک نفر قاچاقچی اشیا عتیقه دستگیر شد.
 
فرمانده انتظامی استان البرز گفت: برابر نظریه کارشناس اداره میراث فرهنگی شهرستان ساوجبلاغ، اشیا مکشوفه دارای ارزش ۱۰ میلیارد ریالی هستند.
 
متهم دستگیرشده همراه با پرونده متشکله و عتیقه‌جات مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز