خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان تاکید کرد:

آماده‌سازی مدارس برای سال تحصیلی جدید با کمک همه دستگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۵۰۴

استاندار گیلان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: همه دستگاه ها برای آماده سازی مدارس در سال تحصیلی جدید به کمک آموزش و پرورش بیایند.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی در این جلسه که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه آماده سازی مدارس برای سال تحصیلی جدید فقط وظایف آموزش و پرورش نیست افزود: علاوه بر دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا، بسیاری از نهادها و بنیادهای مختلف که حضوری فعال در جامعه دارند می توانند در آماده سازی مدارس نقش آفرینی کنند.

وی اظهار داشت: تعریفی که از اقتصاد مقاومتی به دفعات ارائه کرده ایم این است که اگر همه به صورت منسجم پای کار بیایند قطعاً نتایج مثبتی را شاهد خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در گیلان به اقدام موثر صورت گرفته طی 2 سال گذشته مبنی بر حضور مدیران کل استانی در مدارس در مراسم آغاز سال تحصیلی اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر مکاتبه از سوی اینجانب با فرمانداران در اولین جلسه ی شورای اداری نیز که طی هفته های آینده با موضوع بررسی کارشناسی موارد مربوط به دستگاه های مختلف برگزار می شود در خصوص آماده سازی مدارس و حضور مدیران نیز تأکید خواهد شد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی می توانند به کمک آموزش و پرورش بیایند و این اقدام یک عمل پسندیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مشکلات عمده ی جامعه ی امروزی را نداشتن مهارت فارغ التحصیلان عنوان کرد و افزود: مهارت آموزی دانش آموزان یک اقدام ماندگار است که برای سالیان متمادی به عنوان یک خدمت ارزشمند به آنان باقی می ماند.

 نجفی با اشاره به اینکه متمرکزشدن در هر بخش از استان  را مایه ی کسب موفقیت در آن بخش دانست و گفت: در بخش سوادآموزی نیز همانند سال گذشته که با بسیج امکانات ورود کردیم و شاهد رشد بودیم امسال نیز نیازمند همت،پشتکار و تلاش بی وقفه برای دستیابی به موفقیت هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در بخش سوادآموزی در برخی از ادارات آموزش و پرورش استان نیز نواقصی مشاهده می کنم گفت: این ادارت آموزش و پرورش شهرستانها هستند که باید با پیگیری مستمر موضوع سوادآموزی را از فرمانداران،بخشداران و دهیاران مطالبه کنند و قطعاً آنان با اهتمامی ویژه پای کار هستند.

وی با اشاره به اینکه استاندار ریاست شوراهای بسیاری را در استان برعهده دارد گفت: علیرغم اینکه به آموزش و پرورش اعتقاد راسخ داشته و آن را یک زیرساخت می دانم اما این پیگیری مستمر مدیرکل و معاونین آموزش و پرورش است که این جلسات به صورت منظم برگزار می شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه 80 درصد اهتمام خود را در بخش اشتغال به کار بسته ام افزود: اعتقادم بر این است که هرچه اشتغال بیشتری ایجاد کنیم گامی رو به جلو در کاهش آسیب های اجتماعی برداشته ایم.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت عظیم دهیاران تأکید و تصریح کرد: دهیاری ها از اعتبارات خوبی برای خدمت رسانی به مردم برخوردار هستند و آن اعتبارات را به هر سمت هدایت کنیم قطعاً نتایج مثبتی را شاهد خواهیم بود و هدایت به سمت بخش فرهنگی و آموزشی بسیار اثربخش است.

نجفی با بیان اینکه نتایج مثبت ایجاد شده از سوی مدارس استعدادهای درخشان نشان از یک همت خاص است گفت: مدیران مدارس نیز باید در بخش سوادآموزی یک اهتمام ویژه به خرج دهند.

وی به جایگاه سیزدهم گیلان در صنعتی بودن اشاره و اظهار داشت: با اقدامات اساسی و ماندگاری که در گیلان صورت گرفته اکنون در جذب سهمیه جزء3 استان برتر هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه جایگاه گیلان از رتبه ی دوم بیکار کشور خارج شده است گفت: هر شخصی که به گیلان بیاید باید گیلان را در جایگاه 10 استان شاغل کشور ببیند.

وی با بیان اینکه نهضت سوادآموزی باید در بخش باقیمانده بی سوادی با برنامه و بسیج امکانات عمل کند، گفت: باسوادکردن تعداد 4 هزار نفر که در برنامه امسال پیش بینی شده باید جزء حداقل قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز