خبرگزاری کار ایران

به دلیل مواج بودن دریا؛

شنا در دریای مازندران ممنوع شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۷۲۷

به علت مواج بودن دریای مازندران شنا کردن در دریا تا چهارشنبه ممنوع است.

به گزارش ایلنا، رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه های هواشناسی و خروجی مدل‌های عدد دریایی، از نیمه شب امشب با شمالی شدن جریان‌های هوایی و وزش بادهای شدید شمالی در فراساحل و نسبتا شدید در مناطق نزدیک به ساحل و سواحل شاهد مواج شدن تدریجی دریا خواهیم بود.

سلطانی با بیان اینکه شدت وزش باد در فراساحل تا 20 متر بر ثانیه برابر با 70 کیلومتر در ساعت و در مناطق نزدیک به ساحل و سواحل تا 15 متر بر ثانیه برابر با 55 کیلومتر در ساعت خواهد رسید، افزود: ارتفاع موج در فراساحل تا 5/2 متر، نزدیک به ساحل تا 2 متر و در مناطق ساحلی تا 5/1 متر می رسد.

وی با اشاره به اینکه این سامانه تا صبح چهارشنبه ادامه خواهد داشت به گردشگران و علاقه مندان به شنا توصیه کرد در این مدت از شنا کردن در دریای مازندران خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران نیز به هم استانی ها، مسافران و گردشگران توصیه کرد با توجه به پیش‌بینی بارش‌های رگباری و رعد و برق در دامنه‌ها و ارتفاعات از برپایی چادر ، چرای دام و تردد در مسیل‌ها ، ارتفاعات و فضاهای باز خودداری شود.

احمدی با بیان اینکه از قایقرانی، شنا و ورزش‌های آبی در هنگام مواج و طوفانی بودن دریا پرهیز شود، گفت: کشاورزان، مسافران و رهگذران از روشن‌کردن آتش در عرصه‌های منابع طبیعی، مراتع، مزارع و باغ‌ها جدا خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران افزود: ناجیان غریق، مدیران طرح های دریا، هیات نجات غریق، هلال احمر، دریابانی، فرمانداران شهرستان های ساحلی ، فعالان گردشگری، دستگاه های اجرایی مرتبط و نیروهای امدادی و خدماتی همزمان با آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی ، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی را داشته باشند .

وی گفت: روزهای دوشنبه و سه شنبه 3 تا 5 درجه از شدت گرمای هوا کاسته می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز