خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری آموزش فنی و حرفه­ای استان همدان مطرح شد؛

ضرورت کسب مهارت در کنار مدرک در بازار کار فعلی

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۷۷۹

نشست خبری آموزش فنی و حرفه­ ای استان همدان با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان برگزار شد.

به گزارش ایلنا علیرضا مهرابی با ارائه توضیحاتی در زمینه اهداف آموزش فنی و حرفه ای برای آموزش نیروی متخصص گفت: اتکا به نیرو و سرمایه انسانی امروزه همان­طور که  در اغلب کشورهای توسعه یافته دنیا مطرح است مساله مهم و ضروری بوده و در همین راستا آموزش­های فنی و حرفه­ ای ازاولویت­های مهم در سرمایه ­گذاری آموزشی در تمامی جوامع دنیا است.

وی آموزش­های فنی و حرفه ای را از عوامل مهم کاهش سطح بیکاری، افزایش اعتبار بین­ الملل، جلوگیری از مهاجرت نیروی کار و افزایش امید به زندگی دانست و گفت: در اقتصاد دانایی محور تنها داشتن یک تخصص کافی نبوده و افراد باید در کنار تخصص اصلی خود از توانایی کار گروهی، توانایی­ های ارتباطی، تصمیم گیری درست، خلاقیت و نوآوری نیز برخوردار باشند.

او با بیان اینکه تب مدرک گرایی باعث افزایش تعداد مهندسان نسبت به تکنسین ­ها شده است گفت: بدون شک، دارا بودن مدرک تحصیلی بسیار مهم است اما در بازار کار فعلی کافی نیست و برای اغلب بنگاه های اقتصادی مهارت در کار اهمیت فراوانی دارد و به همین منظور آموزش­های فنی و حرفه ای به سمت تربیت نیروی تکنسین پیش رفته است تا توازن بین مهندسین و تکنسین­ها برقرار شود.

مهرابی با اشاره به هفته ملی مهارت و روز ملی مهارت از 31 تیرماه لغایت 6 مرداد ماه، از برگزاری نمایشگاه­های مهارتی، افتتاح چندین آموزشگاه در حوزه خصوصی، دیدار با برخی مسئولان استانی، انعقاد چندین تفاهم نامه همکاری با شرکت­های خارجی و...خبر داد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اظهار کرد: 20 مرکز آموزشی دولتی ثابت زیر نظر سازمان فنی حرفه ای فعالیت می­کنند که 142 حرفه را آموزش می­دهند. علاوه بر این­ها، در 6 زندان، 5 پادگان و همچنین 6 دانشگاه در استان مراکز آموزش فنی و حرفه ای در خدمت آموزش به متقاضیان هستند. و در بخش خصوصی نیز 189 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در حال فعالیت هستند و این تعداد رو به افزایش است. همچنین تقاضای تاسیس آموزشگاه آزاد در مناطق محروم در اولویت مرکز آموزش فنی حرفه ای قرار دارد.

 وی در ادامه  از شرکت 13هزار و 225 نفر در آزمون­های فنی و حرفه ای و قبولی 77 درصدی آزمون دهندگان در سال 95 خبر داد و با بیان این که آموزش فنی حرفه ای در حقیقت زمینه ساز اشتغال است نه متولی آن، گفت: با توجه به آمار آموزش فنی و حرفه ای، این حوزه 60 الی 70 درصد ایجاد اشتغال کرده است.

  وی افزود: در سال جاری تلاش براین است تا حدود 80 درصد آموزش­های فنی و حرفه ای تقاضا محور و براساس تقاضای جامعه باشد و در این خصوص توجه به حوزه گردشگری نیز از اولویت­ها است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز