خبرگزاری کار ایران

ارتقای ایمنی سکوی عملیاتی ایستگاه دریایی بندرامام خمینی(ره)

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۹۶۷

به دنبال نصب ضربه گیرهای ارتجاعی بر سکوی عملیاتی ایستگاه دریایی راهنمایی در آبراه خور موسی، ایمنی این سازه مهم دریایی افزایش یافته و زمینه تردد راهنمایان به آن تسهیل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان،گرایلو معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان؛ با اشاره به اینکه این ایستگاه دریایی یکی از سازه های  مهم و استراتژیک بندرامام خمینی(ره) است که در فاصله  ۴۵ مایلی از این مجتمع بزرگ بندری قرار دارد، بیان داشت: این ایستگاه نقش  مهمی در ارائه به هنگام خدمات راهنمایی به کشتی های تردد کننده به این مجتمع بندری با هدف جلب رضایتمندی آنها دارد.

گرایلو تصریح کرد: حفظ طول عمر مفید و نگهداری این سازه از اولویت های این اداره کل بوده و در همین راستا در ماه جاری ضربه گیرهای این سازه تحت نظارت کارشناسان دریایی و با مشارکت شرکت هدایت کشتی خلیج فارس- راهبر خدمات دریایی- در این مجتمع بندری جایگزین و بهسازی گردید.

وی همچنین در تشریح مزیت های نصب این ضربه گیرها عنوان کرد: این ضربه گیرها نقش مهمی در جلوگیری از وارد آمدن ضربات به سازه و جذب نیروهای حاصل از پهلوگیری شناور به آن داشته و در استحکام  بقای سازه  نقش حیاتی را ایفا می کند.

گرایلو در ادامه افزود: علاوه بر حفظ استحکام و طول عمر  سازه این ضربه گیرها  و پایه دلفین مورد استفاده جهت دسترسی بر روی ایستگاه، امکان پهلوگیری شناور به ایستگاه را در شرایط آب و هوایی نامساعد میسر کرده و کمک شایانی به ارائه خدمات راهنمایی به کشتی ها به واسطه ی فراهم کردن امکان سوار و پیاده شدن راهنمایان در دریای مواج خواهد کرد.

 بندرامام خمینی(ره) با برخورداری از نیروهای مجرب و آموزش دیده دریایی و ارائه خدمات دریایی راهنمایی به کشتی های متردد، زمینه تردد ایمن و سالم شناورها را در آبراه خور موسی فراهم می آورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز