خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان میراث فرهنگی مطرح کرد:

بخش خصوصی پیشران توسعه و رونق گردشگری است

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۲۳۸

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری گفت: با حمایت‌های دولتی بخش خصوصی می‌تواند پیشران رونق و توسعه گردشگری باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا احمدی پور شامگاه دوشنبه در نشست با فعالین اقتصادی حوزه صنایع دستی و گردشگری کردستان که در استانداری تشکیل شد افزود: کار تسهیل‌گری و خدمت مربوط به دستگاه های اجرایی است و جهت بها دادن به بخش خصوصی نیز تصدی گری توسط بخش خصوصی انجام می شود.

وی با بیان اینکه گردشگری با ورود بخش خصوصی رونق می گیرد، اظهار داشت: بخش خصوصی به خاطر منافع صنفی هم که شده در راستای رونق صنایع دستی و گردشگری تلاش می کند.

رئیس‌سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیشران توسعه گردشگری را در بخش خصوصی دانست و گفت: سازمان میراث فرهنگی تسهیلات و حمایت هایی از طریق قوانین و هماهنگی بین دستگاهی را انجام می‌دهد ولی نباید از مشارکت مردم هم در این حوزه غافل شد.

احمدی پور اظهار داشت: به واسطه خوشه‌های گردشگری می‌توانیم در کشور تولید ارزش افزوده داشته باشیم چنانچه نقطه ای عمل کردن منجر به توسعه منطقه نمی‌شود.

وی بر اهمیت تشکیل تورهای مشترک گردشگری تاکید کرد و ابراز داشت: بر اساس تولید محتوا می‌توان تورهای دیگری را از طریق برگزاری همایش‌ها و نشست‌های دولتی به صورت ادواری در استان‌ها نیز تعریف کرد.

احمدی‌پور خاطرنشان کرد: تولید محتوا برای شناساندن پتانسیل کردستان در حوزه گردشگری باید انجام شود و با انتشار ملی و بین المللی تولیدات استانی می توان بر این امر جامه عمل پوشاند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهره گیری از فضاهای مجازی را در توسعه گردشگری مهم ارزیابی کرد و گفت: برای معرفی بیشتر کردستان شبکه‌های مجازی و کانال‌های ارتباطی می‌تواند زمینه ورود بیشتر گردشگران را به استان مهیا کند.

احمدی پور دلیل ایجاد طرح ظربتی اشتغال در روستاها را مقوله بیکاری ذکر کرد و گفت: جهت‌گیری سازمان میراث فرهنگی این است که با استفاده از ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی می توان اشتغال پایدار را ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: با تشکیل کانون فارغ التحصیلان بیکار در استان ها و تهیه بانک اطلاعتی می توان به فراخور توانایی که دارند برای طرح ها مشارکت داده شوند.

به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرمایه گذاری در حوزه گردشگری امنیت را تامین می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز