خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس:

نظام آموزشی ما خسته‌کننده است/ آموزش بدون عمل زنبور بی‌عسل است

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۱۹۳

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش زمانی ارزشمند است که در میدان عمل ورود پیدا کند، عنوان کرد: ایده باید به عمل تبدیل شود تا ارزش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیداحسن علوی شامگاه چهارشنبه در آئین افتتاحیه مرحله استانی هجدهمین مسابقات ملی مهارت در سنندج، افزود: در دنیای کسب و کار نوپای امروز در رقابت‌ پیچیده بی‌تردید آموزش و عمل باید همدیگر را در یک نقطه ملاقات کنند.

وی اظهار داشت: همانگونه که اگر عرضه و تقاضا در یک نقطه تلاقی پیدا نکند چالش به وجود می‌آید در این حوزه نیز اگر آموزش و عمل به هم نرسند دچار مشکل می‌شویم.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظام آموزشی ما متاسفانه نظامی خسته‌کننده است و خروجی یک مقطع تحصیلی با مقاطع دیگر ارتباط ندارد.

علوی با بیان اینکه آموزش زمانی ارزشمند است که در میدان عمل ورود پیدا کند، عنوان کرد: ایده باید به عمل تبدیل شود تا ارزش پیدا کند وگرنه آموزش بدون عمل مثل زنوبر بی عسل است.

وی اظهار داشت: نظام آموزشی چه در مقطع دبیرستان و چه دانشگاه ضعف دارد و آموزش فنی و حرفه‌ای این ضعف را جبران می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ما با 80 میلیون نفر، 8 میلیون و 500 هزار نفر مستمری‌بگیر و بازنشسته و کارکنان جدید حقوق‌بگیر داریم، گفت: دولت ظرفیت بکارگیری افراد در قالب کارمند ندارد و هر آنچه اعتبار عمومی وجود دارد صرف حقوق اینها است.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در استان کردستان با 150 هزار نفر جمعیت بیکار تحصیلکرده شغل دولتی پاسخگو نیست.

علوی با بیان اینکه فرصت‌های شغلی جدید باید از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌‌ای ایجاد شود، گفت: نظام بانکی که 22 درصد سود می‌‌دهد چند مشکل ایجاد می‌کند چرا که همین بانک باید خودش 40 درصد سود ببرد و همین امر تورم را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه کشور ما با تورم رکودی مواجه است، گفت: توسعه پشت فکر بخش خصوصی است و بخش خصوصی از اشتغال و کارآفرینی انجام می‌شود و گرنه با این سبک که الان داریم هیچ وقت مشکل بیکاری 150 هزار نفر جمیعت بیکار حل نخواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس نظام آموزشی کشور را نیازمند اصلاح دانست و اظهار داشت: خلع‌الساعه و مقطعی فکرکردن برای جامعه ما توسعه به دنبال ندارد.

علوی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته همه مشغول کار و تلاش هستند، اظهار داشت: مجلس در قانون برنامه ششم برای بحث کارآفرینی، فنی و حرفه‌ای توجه ویژه شده است.

وی خاطرنشان کرد: معتقدیم امروز اشتغال بدون آموزش و عمل امکان‌پذیر نیست و از این رو باید بیش از پیش به این حوزه توجه کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس با بیان اینکه تلاش‌هایی در بخش‌های مختلف در زمینه اشتغال و رفع بیکاری انجام می‌شود، گفت: این اقدامات خوب است اما کافی نیست و باید بیش از پیش به این حوزه توجه شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز