خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان خبر داد:

افزایش بودجه شهرستان رشت در سالجاری

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۲۵۶

کیوان محمدی گفت: بودجه شهرستان رشت که تاکنون بین 16و نیم تا 24 درصد بوده و با توجه به اینکه بودجه استانی بسیار کمتر است، لذا سعی کردیم سرانه به ‌نوعی توزیع شود تا شهرستان رشت آسیب نبیند و توانستیم از 21 درصد در سال 93 به 28.7 درصد در سال 96 افزایش دهیم.

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه توزیع اعتبارات شهرستان‌های استان در سال 96 بر اساس مفاد ماده 31 احکام دائمی برنامه های توسعه کشور صورت گرفته است گفت: بر این اساس سهم این اعتبارات از  اعتبارات تملک دارائی‌های سرمایه‌ای و اعتبارات موضوع قانون استفاده متوازن از امکانات کشور متناسب با شاخص‌های جمعیت و محرومیت می‌باشد. در این راستا بودجه شهرستان رشت که تاکنون بین 16و نیم تا 24 درصد بوده و با توجه به اینکه بودجه استانی بسیار کمتر است، لذا سعی کردیم سرانه به ‌نوعی توزیع شود تا شهرستان رشت آسیب نبیند و توانستیم از 21 درصد در سال 93 به 28.7 درصد در سال 96 افزایش دهیم.

کیوان محمّدی با بیان اینکه این شهرستان یک سوم جمعیت استان را داراست، ادامه داد: این در حالی است که جمعیت شهرستان رشت در طول روز و شب باهم متفاوت است زیرا به علت مرکزیت استان و رجوع مردم به این شهرستان برای انجام امور مختلف اداری و فرهنگی، اقتصادی می باشد.

 وی با اشاره به مطالعه ساختار جمعیتی استان گیلان ادامه داد: در حال حاضر با مشکل کاهش جمعیت در استان و شهرستان روبرو هستیم. لذا چنانچه ما سهم قدرت، ثروت و توزیع امکانات را با توجه به پراکندگی جمعیت در نظر بگیریم، کاهش جمعیت به ضرر ما خواهد بود. برای نمونه در مجلس فعلی 5 درصد نمایندگان از گیلان هستند که در صورت تداوم کاهش پراکندگی جمعیت، این سهم در آینده به 4 درصد کاهش خواهد یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان اضافه کرد: با توجه به برنامه ششم توسعه، جمعیت و محرومیت از ملاک‌های توزیع اعتبارات در هر استان هستند. لذا جمعیت می‌تواند امتیازاتی را به همراه داشته باشد.

محمّدی با بیان اینکه رشت باید پایگاهی برای پشتیبانی دیگر شهرستان‌ها نیز باشد، گفت: سهم بودجه شهرستان رشت در سال 95 حدود 80 میلیارد تومان بود که در سال 96 به 140 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان رشت به علت مرکزیت استان، باعث شده که خدماتی که در آن ارائه می شود مختص مردم رشت نباشد و حتی از غرب و شرق استان به شهرهای دیگر نیز سرویس دهی می‌کند. لذا این شهرستان نیازمند توجه بیشتر مسئولان در امور پایه‌ای و زیربنایی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز