خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت خبرداد:

4 بیماری مهلک علت 76 درصد مرگ و میرها در کشور / 8 عامل خطرناک علت بروز بیماری‌های کشنده

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۲۵۷

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از 76 درصد مرگ و میرها در کشور بر اثر بیماری های قلبی عروقی، سرطان، دیابت و مشکلات مزمن تنفسی خبرداد.

به گزارش‌ایلنا، علی‌اکبر سیاری با اعلام این خبر اظهارداشت: 8 عامل‌خطرناک شامل غذای‌ناسالم، استعمال دخانیات، کم تحرکی، مصرف الکل به همراه فشار خون، قند و چربی‌خون و چاقی باعث بروز این بیماری‌ها می‌شود.

سیاری افزود: برنامه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر در سال 94 به تصویب شورای‌سلامت و امنیت غذایی رسید و در چهار شهر کشور به صورت پایلوت به اجرا درآمد و سال گذشته در قالب طرح 'ایراپن' و بررسی وضعیت افراد 30 سال به بالا در سراسر کشور اجرایی شد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: این بررسی‌ها در چهار گروه انجام شد که شامل افرادی که عامل خطر را در خود ندارند، افراد بالای 30 سال که عامل خطر هستند، افرادی که طی 10 سال آینده در معرض سکته قرار خواهند گرفت و افرادی که در معرض سرطان قرار دارند، بود.

وی تصریح کرد: در این پیوند برای 90 درصد مردم کشور پرونده سلامت تشکیل داده‌ایم و با برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده سعی داریم تا از 25 درصد مرگ و میرهای زودرس طی 10 سال آینده جلوگیری کنیم.

سیاری یادآور شد: این طرح از سوی سازمان جهانی غذا و دارو به عنوان یک طرح موفق ارزیابی شده و سال 2018 باید نتایج آن در سازمان ملل ارائه شود.

معاون وزیر بهداشت در خصوص کنترل ورود بیماری‌های واگیردار از طریق مرزهای آبی کشور گفت: تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بنادر و کشتیرانی به امضاء رسیده که بر اساس آن با توانمندسازی کسانی که در این حوزه کار می‌کنند، شاهد کاهش بیماری در این بخش خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز