خبرگزاری کار ایران

با معرفی اعضای شورای شهر صورت گرفت؛

رقابت استانداران، مدیران عامل و معاونان وزیر برای شهرداری مشهد

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۳۲۷

با انصراف بعضی از چهره‌های مطرح شده برای شهرداری مشهد، هجده چهره نهایی برای انتخاب دومین شهر پرجمعیت ایران معرفی شدند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا اخوان عبداللهیان، حسین انصاری، غلامرضا انصاری، سید محمد‌حسین بحرینی طوسی، هادی پژوهش جهرمی، علی‌اصغر پورفتح‌الله، قاسم تقی‌زاده، مهرانگیز جودی، علیرضا خروشی، حیدر خوش‌نیت، سید محسن شوشتری، عباس شیخ‌الاسلام، علی‌صالح‌آبادی، وحید قربانی، خلیل کاظمی، محمدرضا کلائی، محمد مهدی مروج الشریعه و حمیدرضا مسعودی چهره‌هایی هستند که شهردار آینده مشهد از میان آنان انتخاب می‌شود. با این حال بعضی از این چهره‌ها مشهور‌تر هستند و شانس بیشتری برای نشستن روی صندلی شهرداری دارند.

محمدرضا اخوان عبداللهیان، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی و معاونت این وزارتخانه است که در دولت روحانی به این مسئولیت رسیده است.

حسین انصاری دانشیار گروه علوم و مهندسی آب دانشگاه فردوسی مشهد است.

غلامرضا انصاری نیز یکی دیگر از چهره‌های مطرح شهرداری مشهد است. وی هم اکنون عضو شورای شهر تهران است و به عنوان قائم مقام حزب اتحاد ملت، در بسیاری از جلسات شورای عالی اصلاح‌طلبان شرکت می‌کند. انصاری سابقه استانداری مازندران، نمایندگی مشهد در مجلس شورای اسلامی و سفارت ایران در ترکمنستان و ریاست بهزیستی را در کارنامه خود دارد.

سید محمدحسین بحرینی طوسی، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد و از پزشکان اصلاح‌طلب این شهر به شمار می‌رود.

هادی پژوهش جهرمی در حال حاضر معاون سیاسی استاندار فارس است و ارتباط نزدیکی با فعالان سیاسی این استان دارد. وی در دولت اصلاحات و در زمان استانداری رسولی در خراسان، معاون سیاسی او بود.

علی‌اصغر پورفتح‌الله مدیرعامل سازمان همیاری‌ شهرداری‌های خراسان رضوی و عضو هیئت رئیسه اتحادیه واردکنندگان خراسان رضوی است و از فعالان اقتصادی استان محسوب می‌شود.

قاسم تقی‌زاده خامسی معاون اسبق خدمات شهری شهرداری تهران است که در اواخر دولت اصلاحات مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران بود پیش از این خبرگزاری مهر خبر داده بود گزینه حزب اتحاد برای شهرداری تهران است. وی از راهیابی به جمع نامزهای نهایی شهرداری تهران بازماند.

مهرانگیز جودی تنها بانویی است که برای شهرداری مشهد معرفی شده است. وی دانش آموخته رشته معماری است.

علیرضا خروشی مدیران سابق نوسازی شهر تهران است که چند سالی هم به عنوان رئیس فدراسیون تنیس ایران فعالیت کرده است.

حیدر خوش‌نیت معاونت سیاسی و اجتماعی امنیتی فرمانداری مشهد در دولت اعتدالی روحانی است و گرایش اصلاح‌طلبی دارد. وی سابقه حضور در آموزش و پرورش را دارد.

سید محسن شوشتری از مدیران سابق شهردار مشهد است که در این سال‌ها به عنوان مدیر عامل شرکت قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد فعالیت کرده است و سابقه مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری پدیده را در کارنامه خود دارد.

عباس شیخ‌الاسلام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و استاد حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه است که گرایشی اصلاح‌طلبانه دارد.

علی صالح آبادی مدیر روزنامه ستاره صبح است و سابقه حضور در چند روزنامه و مجله دیگر را به عنوان سردبیر در کارنامه دارد.

وحید قربانی که تحصیلکرده رشته عمران و مدیرکل روستایی استانداری خراسان رضوی است که سابقه بخشداری و فرمانداری دولت اصلاحات را در کارنامه دارد.

خلیل‌الله کاظمی معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد در دوره شهردار فعلی است و جزو گزینه‌های اصولگرایی است که برای شهرداری مشهد پیشنهاد شده است.

محمدرضا کلائی از فعالان اقتصادی مشهد است که در یکی از شرکت‌های صندوق بازنشستگی فولاد مشغول است و در ستادهای اصلاح‌طلبان نیز حضور جدی داشته است.

محمد مهدی مروج الشریعه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی است که سمت استانداری خراسان شمالی را نیز در رزومه خود دارد.

حمیدرضا مسعودی نیز مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی است.

باید دید در روزهای آینده کدام برنامه می‌تواند رضایت اعضای شورای شهر مشهد را به دست بیاورد و صندلی شهرداری مشهد به کدامیک از این افراد می‌رسد؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز