خبرگزاری کار ایران

حمیدیان اعلام کرد:

تشکیل انجمن گیاهان دارویی در اتاق شیراز

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۴۸۴

نائب رئیس اتاق بازرگانی شیراز گفت: انجمن گیاهان دارویی به‌زودی فعالیت خود را در شیراز آغاز می‌کند.

به گزارش ایلنا محمدصادق حمیدیان، در جلسه تشکیل انجمن گیاهان دارویی اتاق شیراز که با حضور هیئت مؤسس این انجمن برگزار شد، بیان کرد: در حال حاضر 750 فروشگاه در سطح استان و حدود 600 فروشگاه در شهر شیراز و 40 شرکت در حوزه واردات و صادرات گیاهان دارویی فعال هستند که بیانگر ظرفیت مطلوب بخش خصوصی فارس در این زمینه است.

وی افزود: متأسفانه در بخش تجارت و پزشکی به نام گیاهان دارویی سواستفاده‌هایی انجام می‌شود که تهدیدی جدی در این عرصه به‌شمار می‌رود.

حمیدیان اظهارداشت: برای جلوگیری از سوءاستفاده از اعتماد و گرایش مردم به گیاهان دارویی و رونق این بخش متخصصان و اهل فن باید در این زمینه فعالیت‌های پویا و جدی‌تری داشته باشند.

نائب رئیس اتاق شیراز با بیان اینکه برای رفع این نقیصه، انجمن‌های تخصصی در اتاق‌های بازرگانی تشکیل می‌شود، اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مصوب اتاق بازرگانی شیراز تشکیل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان گیاهان دارویی است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نیروی متخصص بسیاری با تحصیلات آکادمیک در حوزه کشاورزی، فراوری و تبدیل به محصول و درمان گیاهان دارویی در استان فعال هستند که این انجمن باید از ظرفیت آ‌ن‌ها استفاده کند.

حمیدیان با بیان اینکه گیاهان دارویی یکی از نقاط قوت استان فارس است، عنوان داشت: شرکت‌های مستقر در استان فارس در بخش گیاه دارویی شیرین‌بیان بالغ بر 90درصد صادرات کشور را برعهده دارند و بخش خصوصی در این زمینه رشد خوبی داشته است.

عضو هیات نمایندگان اتاق شیراز نیز گفت: اتاق ایران در زمینه تشکیل انجمن‌های تخصصی اساسنامه و قوانینی دارد و روند تشکیل انجمن گیاهان دارویی در اتاق شیراز انجام می‌شود.

صلاح‌الدین ایزدفرد افزود: تشکیل انجمن سرآغاز مناسبی برای شروع و توزیع فعالیت مثبت و مؤثر درراستای توسعه، تولید و صادرات گیاهان دارویی است.

وی بیان کرد: اتاق ایران و شیراز بر فعالیت‌های تشکل به‌صورت دائم بازنگری و نظارت می‌کند و امیدواریم انجمن فعال و نمونه در این زمینه در اتاق شیراز ایجاد شود و شیراز به عنوان الگویی برای سایر استان‌های کشور مطرح شود.

ایزدفرد با بیان اینکه گیاهان دارویی استان فارس از جمله باریجه، آنغوزه و شیرین بیان در اروپا بازار بسیار خوبی دارد، اظهارداشت: در حال حاضر انجمن غلات، آب معدنی و شیرین بیان در اتاق شیراز فعال است که برخی از آن‌ها در سطح ملی فعالیت می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز