خبرگزاری کار ایران

مرندی‌مقدم خبر داد:

کاهش جعل علامت استاندارد در پی بازرسی­‌های گسترده در همدان

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۴۸۷

معاون نظارت بر اجرای استاندارد از کاهش جعل علامت استاندارد در پی بازرسی­‌های گسترده در همدان خبر داد.

به گزارش ایلنا، وحید مرندی‌مقدم با اشاره به نظارت انجام شده بر 350 هزار مورد مرکز عرضه کالا در سال­‌های گذشته، بیان کرد: از مجموع این مراکز، 20هزار مورد کالا به صورت نمونه خریداری شده تا مورد بررسی کیفی قرار گیرند.

وی در این خصوص گفت: هدف از این کار بررسی کیفیت کالای عرضه شده در فروشگاه‌ها از دید مشتریان بوده و این سازمان موظف است علاوه بر نظارت بر واحدهای تولیدی بر واحدهای عرضه کالا نیز نظارت داشته باشد.

مرندی مقدم تصریح کرد: از نظارت های انجام شده بر مراکز عرضه کالا در سال­های گذشته، با 68 مورد جعل علامت استاندارد و یک هزار و 860 مورد کالای بدون علامت استاندارد مواجه شدیم که این موارد به مراجع قضایی ارجاع شدند.

وی همچنین از پلمپ 42 مورد واحد تولیدی غیرقانونی در سال­­های گذشته خبر داد و گفت: در پی این نظارت­های گسترده، جعل علامت استاندارد و سایر تخلفات تولید کاهش پیدا کرده است.    

معاون نظارت بر اجرای استاندارد در ادامه از طرح­های جدید استاندارد برای واحدهای تولید خودردو سخن گفت و بیان کرد: تعداد استانداردهای خودروها از 53 مورد به 81 مورد ارتقا پیدا کرده است که با توجه به زمان درنظر گرفته شده برای تولیدکنندگان خودرو، تا پایان سال 97 تمامی این استانداردها اعمال شده و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

 وی با اشاره به این استانداردها گفت: عمده تفاوت این استانداردها با استانداردهای قبلی در مبحث ایمنی سرنشینان خودروها و عابرین پیاده است. وی افزود: اعمال استانداردهای جدید برای برخی تولیدکنندگان خودرو بسیار هزینه بر بوده و بهتر است خودروهای جدید مطابق با استانداردهای جدید تولید شوند.

مرندی‌مقدم همچنین توضیحاتی درباره طرح جدید موسوم به DOC یا اظهاریه انطباق استاندارد ارائه کرد و گفت: براساس این طرح سازمان­‌ها و اداراتی که مسئولیت اعطای مجوز به واحدهای تولیدی گوناگون را دارند باید پیش از اعطای مجوز فعالیت به واحد تولیدی، اظهارات این واحد درباره نوع و نحوه استانداردهای مقرر بر کالاهای تولیدی را خواستار شده و پس از تایید این اظهارات توسط سازمان استاندارد، مجوز فعالیت به تولید کنندگان اعطا شود.

 وی در پایان گفت: تولید کننده موظف است استاندارد کالای تولیدی خود را بر اساس معیارهای استاندارد ایران تطبیق دهد در غیر این صورت مجوز تولید داده نشده ویا مجوز اعطا شده لغو می­شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز