خبرگزاری کار ایران

۴۰ درصد اراضی آبی کردستان به روش‌های نوین مجهز است

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۳۶۹

رئیس جهادکشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر نزدیک به ۴۰ درصد از اراضی آبی استان به روش‌های نوین آبیاری می‌شوند.

به گزارش ایلنا، کریم ذوالفقاری در پنجمین گردهمایی معاونین بهبود تولیدات گیاهی و مدیران زراعی جهاد کشاورزی‌کشور که در سنندج تشکیل شد با بیان اینکه، ضریب مکانیزاسیون در کردستان بالا است، افزود: رتبه ضریب مکانیزاسیون کردستان در کشور، رتبه دوم را  دارا است.

وی اظهار داشت: ما تلاش داریم که مصرف بهینه آب را در حوزه کشاورزی ترویج و گسترش دهیم و در حال حاضر نزدیک به ۴۰ درصد از اراضی آبی استان به روش‌های نوین آبیاری می‌شوند.

ذوالفقاری با اشاره به افت و ریزش در محصول گندم، تصریح کرد: افت و ریزش در همه استان‌ها وجود دارد که نیمی از آن به جهاد کشاورزی و نیمی دیگر به شرایط جوی و وضعیت آن مربوط است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد: اراضی شیب‌دار، کیفیت نامناسب گندم سال در برخی موارد‌ و کمباین فرسوده و قدیمی خسارت‌های زیادی را به ما خواهد زد و اگر مهندسین ناظر در پهنه‌ بندی‌ها حضور نداشتند اوضاع بسیار سخت‌تر می‌شد.

ذوالفقاری با بیان اینکه میزان مصرف بذر در استان کردستان بیش از ۸۰ هزا  تن است، تصریح کرد: متاسفانه ما تنها ۲۰ هزار تن از این میزان را در استان فرآوری می‌کنیم و این برای استانی مانند کردستان ضعف بزرگی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز