خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

اولویت اول کلان‌شهر اصفهان کسب درآمد پایدار است

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۹۵۴

منتخب پنجمین دوره شورای شهر اصفهان گفت: اولویت اول امروز کلان‌شهر اصفهان کسب درآمد پایدار برای استفاده بهتر از ظرفیت‌های این شهر است.

اصغر برشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه شهر اصفهان در کشور از بسیاری جهات رتبه نخست را داراست، اظهار کرد: شهر اصفهان از بعضی جهات حتی از پایتخت نیز شرایط بهتری دارد. چنین شرایطی نیازمند این است که شورای شهر و شهردار اصفهان با نگاهی کلان برای شهر فعالیت کند.

وی با اشاره به وظایف ثابت شهرداری‌ها ادامه داد: در سایر ابعاد، شهر اصفهان بایستی از همه امکانات و توانایی‌های بالقوه خود استفاده کند که این امر تنها با توسعه و رونق فضای کسب‌وکار در شهر محقق می‌شود.

دبیر اجرایی خانه‌ کارگر اصفهان گفت: مدیران شهری با استفاده از امکان ارتباط با شهرهای خواهرخوانده اصفهان و همچنین فضای ایجاد شده برای ارتباط مطلوب ضمن مرتفع کردن موانع گردشگری و جذب سرمایه خارجی به توسعه و رونق فضای کسب‌وکار کمک شایانی می‌کنند.

برشان با بیان اینکه اولویت اول امروز کلان‌شهر اصفهان کسب درآمد پایدار برای استفاده بهتر از ظرفیت‌های این شهر است، افزود: ایجاد بسترهای مناسب برای استفاده از پروژه‌های مشارکتی در همه ابعاد ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و... امکان مناسبی را برای رسیدن به درآمد پایدار فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر اهمیت حل معضل ترافیک در شهر اصفهان، گفت: برای بهبود شرایط ترافیک شهری علاوه بر بحث فرهنگ‌سازی مانند استفاده از دوچرخه و وسایل حمل‌ونقل عمومی، باید توجه ویژه به ساخت و احداث رینگ چهارم شهر اصفهان شود.

اولویت اول کلان‌شهر اصفهان کسب درآمد پایدار است

منتخب پنجمین دوره شورای شهر اصفهان با اشاره آثار مخرب ترافیک بر ابعاد زیست‌محیطی نظیر هوای پاک، بستر ایمن حمل‌ونقل برای همه وسایل نقلیه و فضای سبز، ادامه داد: علاوه بر گسترش معابر بافت‌های تاریخی برای بهبود دسترسی‌های محلی، می‌توان با انجام پروژه‌های مشارکتی به روند رفع این مشکل سرعت بخشید.

برشان افزود: در احداث مترو به‌عنوان وسیله حمل‌ونقل عمومی و کاهنده ترافیک، اصفهان از شهرهای دیگر پیش‌تر بود اما اکنون عقب‌افتاده و این میزان از تأخیر در احداث آن غیرقابل‌پذیرش است.

دبیر اجرایی خانه‌ کارگر اصفهان افزود: اصفهان در جذب منابع ملی موفق عمل‌نکرده و امروز چاره‌ای جز شکستن اصفهان زدایی و اصفهان ستیزی در سایه تعامل و ارتباط نداشته تا بتوانیم به جذب سرمایه برای کل پروژه‌های شهری کمک کنیم.

برشان با بیان اینکه مصممیم که توسعه فضای کسب‌وکار و اکوسیستم کارآفرینی را متفاوت‌تر از دوره‌های قبل پیگیری کنیم، تصریح کرد: یکی از شاخصه‌های اصفهان دارا بودن تنوع در طبیعت شهری و استانی است و این نشان‌دهنده بالا بودن پتانسیل‌های این شهر در جذب توریست است.

وی گفت: در شهر اصفهان بیشتر برای تسهیل شهرنشینی فعالیت شده اما برای پرورش شهروند و ارتقای فرهنگ آن فعالیت مناسبی انجام‌نشده است.

وی گفت: متأسفانه زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای پذیرش توریست را در بسیاری از اماکن‌ تاریخی فراهم نکرده‌ایم؛ شهرداری و شورای شهر باید به نحوی زیرساخت‌ها را ایجاد کنند که یک توریست با ورود به مکانی مانند میدان نقش‌جهان، تنها به بازدید نپرداخته و بتواند از مجموعه‌های تفریحی فرهنگی جامع استفاده کند.

منتخب پنجمین دوره شورای شهر اصفهان با اشاره به اهمیت مسئله آب برای شهر اصفهان، افزود: شورای شهر و شهرداری اصفهان باید به‌عنوان حق شهروندان پیگیر و مطالبه گر مسئله آب بوده و با جذب اعتبارات ملی و تعامل با سایر زیر نفعان و مصرف‌کنندگان در استان‌های دیگر، موضوع را پیگیری کند.

 برشان با اشاره به ریز گردها و آلودگی ناشی از آن، ادامه داد: حیات شهر و مردم، توسعه اقتصادی و جذب توریست در اصفهان با مسئله آب گره‌خورده است.

وی خاطرنشان کرد: کوتاه‌ترین راه شهر اصفهان برای رسیدن به جایگاه خود در کشور و دنیا، توسعه فضای کسب‌وکار و جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز