خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کمیته امداد کردستان:

جمع آوری 7.5 میلیارد تومان زکات در کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۱۶۱

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: با جمع آوری هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌تومان‌ زکات شاهد رشد۵۰ درصدی در این زمینه نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

به گزارش ایلنا، محمد رسول شیخی زاده در نشست تخصصی با شورای افتاء استان که با حضور معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور برگزار شد، با بیان اینکه هم اکنون ۴۵ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد مستمری بگیر و ۲۱ هزار خانوار نیز به صورت تک خدمتی و چند خدمتی از این نهاد خدمات دریافت می کنند، افزود: در کل ۱۲۱ هزار و در حدود هشت درصد از جمعیت استان از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند.

وی ضمن اشاره به مشارکت‌های مردمی در چهار ماهه اول نخست سال جاری در استان کردستان گفت: با جمع آوری هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات شاهد رشد ۵۰ درصدی در این زمینه نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

شیخی زاده  ضمن بیان اینکه ۷۰۰ میلیون تومان کمک نیز از طریق صدقات در سال جاری جمع آوری شده است، گفت: خیران در زمینه اکرام ایتام نیز دو میلیارد تومان کمک کرده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل دارای رشد ۲۵ درصدی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۲۶۵ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری به نیازمندان استان کردستان از طریق این نهاد اختصاص داده شده است، گفت: پیش بینی شده است ۳۸ میلیارد تومان از این مبلغ از محل کمک های مردمی تامین شود.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان در ادامه با اشاره به پرداخت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تشویقی زکات در سال گذشته از سوی سازمان برنامه و بودجه استان بیان کرد: همه این مبلغ با نظارت انجام شده در بین شهرستانهای استان توزیع و صرف امور عام المنفعه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز